Marek Molnár / 04. 12. 2008, 09:52
Firma Apple doslova priznala, že sľubované parametre tovarov a služieb v ich reklamách nie sú založené na pravde. Ergo, že v reklamách vlastne zavádza.
Nezvyčajnou úprimnosťou sa vyznačuje vyhlásenie Apple, ktoré je použité v právnom dokumente, ako reakcia na žalobu od pána Williama Gillisa, ktorý žije v UK a má 70 rokov.
V reklamách samozrejme zavádzajú aj iné firmy. Často sa stáva, že až tak prehnane, že je to na prvý pohľad jasné. Napr. po použití kozmetiky Vás nasleduje množstvo žien a podobne. Práve na základe takejto logiky argumentuje aj Apple.
Konkrétne sa jedná o reklamu na iPhone 3G, ktorá sľubuje dvojnásobný nárast výkonu za polovičné náklady. Gillis si teda I-phone kúpil a zistil, že sľubovaný nárast výkonu jeho telefón nedosahuje. Mimochodom anglické úrady túto reklamu aj zakázali.
Čo urobí v takejto situácii uvedomelý angličan? Samozrejme podá podnet na príslušné úrady. A čo urobí obvinený výrobca? Na deviatich stranách v 32 bodoch tvrdo popíše, že takéto zavádzanie zákazníka je vlastne úplne v poriadku.
Takáto argumentácia vyzerá vo voľnom preklade asi nasledovne:
Obsah obvinení žalujúcej strany (..) neguje tá skutočnosť, že ňou označené tvrdenia v reklame by žiadny súdny človek nemohol považovať za relevantné fakty, respektíve nepredpokladal by, že tvrdenia Apple sú založené na reálnych základoch...
Na internete je dostupné aj video, v ktorom je naznačený rozdiel medzi realitou a reklamou, v súvislosti s produktom od spoločnosti Apple.
Zdroj: http://ipon.hu/
d3agl3
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk