Gemius bude merať návštevnosť internetu v Bielorusku

Tlačový servis  /  18. 08. 2010, 00:00

Gemius SA zvíťazil v súťaži na výskum návštevnosti bieloruského internetu, usporiadanú hlavnými internetovými hráčmi v tejto krajine. Gemius uspel so svojim technologicky vyspelým systémom merania dát gemiusAudience, ktorý môže ponúknuť detailný prehľad o online trhu a tieto výsledky zvýšia dôveryhodnosť internetu ako reklamného média.

Hlavným dôvodom, ktorý rozhodol o víťazstve systému gemiusAudience v Bielorusku bola skutočnosť, že tento výskum nepočíta návštevnosť webových stránok iba pomocou cookies, ale dokáže merať počet reálnych užívateľov webových stránok. Unikátna metodológia spoločnosti Gemius umožňuje sledovať frekvenciu návštevnosti webových stránok a ich dosah (reach) medzi reálnymi užívateľmi. Tieto dáta sú poskytované špecialistom na médiálne plánovanie a reklamnú stratégiu pomocou aplikácie gemiusExplorer. Vďaka dátam z gemiusAudience, môžu zadávatelia reklamy či mediálne agentúry optimalizovať pre každú reklamnú kampaň zoznam internetových stránok, tak aby oslovili čo najširšiu cieľovú skupinu. Súčasne na stránkach http://www.audience.by/, ktoré vytvorila spoločnosť Gemius, sú zadarmo k dispozícii kľúčové ukazovatele návštevnosti internetových stránok v Bielorusku, ktoré umožňujú sledovanie súčasných trendov bieloruského internetu.

 

Meranie gemiusAudience v skutočnosti funguje na bieloruskom trhu od začiatku roka 2009 a používajú ho hlavné subjekty bieloruského online trhu a taktiež ruské spoločnosti Mail.ru a Yandex, ktoré ním merajú svoje bieloruské webové stránky. Výskum monitoruje 49% všetkých bieloruských užívateľov internetu, zatiaľ čo veľkosť online panela je približne 16 000 cookie panelistov. Víťazstvo v tejto súťaži umožní spoločnosti podstatne rozvinúť projekt a zároveň presadiť gemiusAudience ako štandard pre meranie internetového trhu, akceptovaný všetkými kľúčovými bieloruskými vydavateľmi a agentúrami.

 

Metodické riešenie, ponúkané spoločnosťou Gemius pre analýzu návštevnosti bieloruského internetu, obsahuje kombinovaný systém merania. Spája tzv. site-centric meranie (na strane servera; vďaka skriptom implementovaným na internetových stránkach), user-centric panely (dva panely, integrované do tzv. Fused panelu) a analýzu výsledkov v kontexte so štrukturálnou štúdiou, vykonanou treťou stranou. V roku 2002 bol Gemius prvou spoločnosťou na svete, ktorá úspešne implementovala kombinovaný model merania vo výskume online návštevnosti. Od tej doby Gemius stále zvyšuje kvalitu svojich dát, s cieľom poskytnúť čo najreprezentatívnejšie výsledky meraní a uspokojiť požiadavky všetkých 18 trhov, na ktorých sa výskum gemiusAudience vykonáva.

 

Bieloruská súťaž je prvá v histórii tohto internetového trhu, na ktorej spolupracovali všetci hlavní vydavatelia a agentúry, s cieľom vytvoriť trhový štandard pre online mediálne analýzy a plánovanie. Víťaz súťaže, Gemius SA, vykonáva výskum gemiusAudience na mnohých trhoch strednej a východnej Európy, v Škandinávii a na Blízkom východe. Bieloruský trh ocenil skúsenosti firmy v oblasti merania návštevnosti internetu, jej dôveryhodnú metodiku a moderné nástroje, ktoré sa používajú pre prezentáciu dát. "Je nám cťou, že naša spoločnosť bola vybraná za poskytovateľa merania internetu v Bielorusku. Táto krajina je vynikajúcim príkladom rozvíjajúceho sa trhu, ktorý je schopný sledovať medzinárodné trendy v oblasti internetu. Online reklamný priemysel v Bielorusku sa stále vyvíja a Gemius je súčasťou tohto procesu vďaka tomu, že podporuje bieloruský trh poskytovaním komplexných dát už viac ako 1,5 roka. Sme radi, že kvalita našich služieb bola ocenená oficiálnym rozhodnutím hlavných subjektov na online trhu,“ - hovorí Marta Klepka, International Sales and Marketing Director spoločnosti Gemius.

Neprehliadnite: