ONLINE NÁKUP JE V SR OBĽÚBENÝ, NO STÁLE S PRIESTOROM NA RAST

Tlačový servis  /  09. 08. 2010, 00:00

Podľa štúdie spoločnosti Gemius sa Slováci vo využívaní internetových obchodov nachádzajú na 2.mieste v rámci krajín V4. Existuje tu však aj pomerne veľká skupina ľudí zvažujúcich nákup cez internet, ktorá k realizácii tohto zámeru ešte nebola dostatočne motivovaná. Práve týchto potenciálnych zákazníkov je možné osloviť novými a nadštandardnými službami.

Výsledky prieskumu E-commerce 2009 – Trendy a názory realizovaného agentúrou Gemius, najväčšej prieskumnej agentúry v oblasti internetového trhu v strednej a východnej Európe, preukázali, že väčšina obyvateľov krajín Vyšegrádskej štvorky už o nakupovaní cez internet počula. Na Slovensku malo o tejto možnosti vedomosť dokonca 100% respondentov. Reálne v SR nakupovalo online až 76% opýtaných, čo Slovákov radí za obyvateľov Českej republiky (81%), ale pred Poliakov (69%) aj Maďarov (66%).

 

„Kladný vzťah Slovákov k  nakupovaniu cez internet nás nesmierne teší. Online predaj na Slovensku vidím aj do budúcnosti pozitívne, keďže sme len za posledný polrok zaznamenali nárast tržieb o 21%, čomu zodpovedá aj ustavičný rast počtu objednávok.“, hodnotí prvých šesť mesiacov roku 2010 Tomáš Richter, riaditeľ internetového obchodného centra HEJ.sk.

 

Obľúbenosť nakupovania na HEJ.sk potvrdzuje aj najnovší nezavislý prieskum „Znalosť slovenských a zahraničných online shopov“, ktorý realizovala spoločnosť Mediaresearch v júni 2010. HEJ.sk sa v ňom stal „Top of Mind“ medzi internetovými obchodmi, teda najviac respondentov ho spontánne menovalo ako prvú možnosť pri online nakupovaní.

 

Slovákov k nákupom cez internet motivuje predovšetkým nižšia cena tovarov oproti klasickým kamenným predajniam a časová úspora, resp. pohodlie nakupovania. Stále však existuje relatívne veľké percento nerozhodnutých (14% Čechov a Maďarov a 17 % Slovákov a Poliakov), ktorí ešte nevedia či a ako často budú v budúcnosti na internete nakupovať. Ich hlavnou obavou je zložitosť online nákupu a jeho riskantnosť, ktorú ako problém vníma cca 30% Slovákov, ale napríklad až 45% Poliakov. Práve túto skupinu ľudí má ambíciu HEJ.sk osloviť novou službou CITY SERVICE.

 

„Ide o expresné doručenie zásielok pre oblasť Bratislavy. Možnosť mať tovar doma do dvoch hodín od potvrdenia objednávky naši zákazníci dostanú automaticky pri všetkých tovaroch nachádzajúcich sa v bratislavskom sklade, čo by im nákup malo značne zjednodušiť a spríjemniť. “, vysvetľuje Tomáš Richter.

 

Na obavy potenciálnych zákazníkov portál HEJ.sk zareagoval už dávnejšie rozšírením možnosti vrátiť tovar bez udania dôvodu zo zákonom stanovených 7 dní až na 30 dní.

 

„Možnosť sledovať stav zásielky online, ako aj ďalšie benefity a tiež bezpečnostný certifikát Slovenskej asociácie pre elektronický obchod sú pre našich zákazníkov zárukou serióznosti. HEJ.sk sa takto snaží určovať smer, ktorým by sa mal internetový predaj na Slovensku v budúcnosti uberať a byť tak motiváciou aj pre ľudí, ktorí s nakupovaním cez internet ešte váhajú.“, dodáva Tomáš Richter.

Neprehliadnite: