Tomáš Štark / 09. 06. 2010, 11:10
Populárna sieť Twitter, ktorá zmenila spôsob komunikácie a sebaprezentovania ľuďom a firmám z celého sveta, plánuje spustiť do ostrej prevádzky ďalšiu službu. Tá by mala používateľom pomôcť skracovať URL.
Mikroblogovanie je značne obmedzené počtom znakov (max 140), preto je potrebné obsah správy skracovať. Nástrojov na skracovanie URL za účelom zredukovania počtu znakov obsiahnutých v URL je mnoho. Medzi najznámejšie patrí napr. tinyurl.com, bit.ly a mnohé ďalšie.
Z dôvodu bezpečnosti, prehľadnosti a jednoduchosti používania, Twitter zavádza vlastný skracovač adries. Ten má pravdepodobne zo všetkých najkratšiu adresu predstavujúcu zároveň názov služby - t.co, takže počet znakov bude naozaj zredukovaný na minimum.
Táto zmena a uvedenie novej služby sa týka hlavne mobilných zariadení. Pre ilustráciu, takáto URL - http://www.amazon.com/Delivering-Happiness-Profits-Passion-Purpose/dp/0446563048 - sa na mobilných klientoch Twitteru zobrazí ako - t.co/DRo0trj. Používatelia zobrazujúci si takúto správu na PC uvidia plnú adresu, nie jej skrátenú verziu.
Služba môže ohroziť iné podobné služby, novinka od Twitteru má minimálne o jednu výhodu viac. Hovorca Twitteru, Sean Garrett, uviedol, že t.co ponúka aj odporúčanie zaujímavého obsahu pre používateľa (tzv. content recommendation).
Uvedenie t.co pravdepodobne používateľov až tak neprekvapí. Naopak, tento krok zo strany Twitteru sa dal čakať. A to práve kvôli phishing útokom vo februári, proti ktorým sa Twitter čiastočne a dočasne bráni systémom na filtrovanie škodlivých URL uvedeným v marci.
Zdroj: CNET
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk