Canon zverejnil výsledky prieskumu o dopade recesie na tlačový priemysel

Tlačový servis  /  26. 05. 2010, 00:00

Canon Europe, svetový líder v oblasti zobrazovacích riešení, vydal najnovší Insight Report o stave tlačového priemyslu. Prieskum „Redefinícia digitálnej tlače“ sa zaoberá dopadom ekonomickej recesie na tlačový priemysel a poukazuje na jednoznačný prínos digitálnych tlačových technológií. Tie budú hrať kľúčovú úlohu i v ďalšom vývoji podnikania na ceste z recesie.

Podnikatelia zakončili rok 2009 s miernym optimizmom. Správa upozorňuje, že podnikatelia, ktorí počas recesie znížili stavy svojich zamestnancov alebo skrátili ich pracovný čas, sa musia opäť vrátiť k pôvodnému stavu. V súčasnosti je nutné zamerať sa na rast v danom odvetví a pripraviť zodpovedajúcu stratégiu na dosiahnutie cieľov. V prieskume vybralo najviac opýtaných ako oblasť s najväčším potenciálom publikovanie fotografií (87,2 %), krátkodobé propagačné akcie (84,9 %), rôzne druhy propagácie (74,7 %) a krátkodobé publikačné akcie (65,3 %). Tlačiari avšak stále varujú pred väčšími investíciami, dokiaľ nebude zaistené ich plné využitie a zvýšenie produktivity a zisku. Podľa prieskumu budú v roku 2010 investície venované do troch hlavných oblastí: implementácia a zlepšovanie automatického workflow (56 %), rozširovanie dokončovacích prác (49 %) a samotné rozširovanie digitálnej tlače (48 %).

 

S recesiou a rozvojom elektronickej komunikácie prišlo i škrtanie v marketingových rozpočtoch. Ako vyplýva zo štúdie, väčšina obchodných spoločností znížila náklady a najviac utrpela práve tlač. V praxi to vyzeralo tak, že zákazníci buď zastavili objednávanie tlače a nahradili ho elektronickou formou komunikácie, alebo svoje objednávky znižovali a tým naliehali na poskytovateľov tlače, aby znižovali svoje ceny.

 

Z výsledkov štúdie vyplýva, že celý rad poskytovateľov tlače pocítil pokles množstva zákaziek o viac ako 55 %. Naviac sa zvyšuje množstvo zákaziek, ktoré je treba uskutočniť v kratšom čase, čo potvrdilo 69 % západoeurópskych podnikateľov. Nie je teda prekvapenie, že ofsetová tlač zaznamenala pokles o 18,1 % v porovnaní s rokom 2008, pretože tieto technológie nie sú vhodné pre krátkodobé zákazky. Zisky v oblasti digitálnej tlače vzrástli celkovo o 27,2 %.

 

“Digitálna tlač nás zachránila”

Ak poskytovatelia tlače počas recesie prosperovali, boli hlavným dôvodom digitálne tlačové technológie. Väčšina opýtaných odpovedala: „Digitálna tlač nás zachránila“. Viac ako polovica podnikateľov, ktorí využívajú digitálnu tlač vykázala rastúce zisky, poprípade nové finančné príležitosti a len 31,7 % podnikateľov bez digitálnej tlače oznámilo zisk.

 

Prieskum ukázal, že vývoj nových produktov, vstup na ďalšie a začlenenie digitálneho tlače bol cestou k úspechu. Napríklad 86 % opýtaných uviedlo, že širokoformátová tlač im pomohla prežiť recesiu.

 

Ďalší kľúčový faktor v prekonaní obdobia recesie bola ponuka zariadení na skvalitnenie tlače, ktoré sú podľa štúdie dostatočne špecializované a cenovo nenáročné. 80 % opýtaných uviedlo ako príklad úpravu povrchovej vrstvy.

 

Prieskum odhalil zásadné zmeny v spôsobe ponuky a dopytu v oblasti digitálnej tlače. Pokles v oblasti ofsetovej tlače prinútil predajcov brať digitálnu tlač vážne. Tento trend ponúka nové možnosti podnikateľom, ktorí poskytujú multimediálne služby, ako je PURLS. Rast možno sledovať i v oblasti elektronickej burzy a využitie web-to-print: viac ako polovica zákazníkov už využíva určité formy e-procurementu a 40 % väčších a veľmi veľkých organizácií pristúpilo k úsporám od 10 % do 25 %.

 

„Z prieskumu jasne vyplýva, že digitálna tlač je cesta správnym smerom, Otvárajú sa tým nové trhy a obchodné príležitosti,“ hovorí Petr Jetel, produktový manažér profesionálnej tlače spoločnosti Canon CZ a SK. „Podnikatelia v oblasti tlače od svojich dodávateľov očakávajú väčšiu podporu. Vlani sme tak napríklad zaznamenali 78% nárast účastníkov na našich programoch Essential Business Builder. To je pozitívny signál na ceste z recesie.“

 

Tento prieskum je už tretí v poradí, ktorý sponzoroval Canon Europe. Predchádzajúce štúdie sa zaoberali budúcnosťou digitálnej tlače (máj 2008) a podnikových reprografických oddelení (máj 2009). Celý prieskum viedol profesor Emeritus Frank Romano a jeho tím zložený zo študentov z rochesterského Institute of Technology v USA. Táto štúdia pokryla zatiaľ najväčšiu vzorku opýtaných – viac než 840 podnikateľov v oblasti tlače. 65,5 % z nich bolo zo západnej Európy. Prieskumu sa zúčastnilo 383 z 464 spoločností, ktorých sa pýtali i v roku 2008, ostatných 81 bolo buď zlúčených s inými spoločnosťami, alebo ukončilo svoji činnosť.

Neprehliadnite: