Verbatim medzi európskou TOP 3

Tlačový servis  /  10. 05. 2010, 00:00

V roku 2009 Verbatim zvýšil svoj trhový podiel o 20 percent oproti roku predchádzajúcemu a dostal sa tak medzi tri najpredávanejšie značky na európskom trhu úložných nosičov – vyplýva to z trhového prieskumu GfK. Rast Verbatimu nesúvisí len s posilňovaním prvenstva v oblasti optických diskov, ale aj so získaním významnej časti trhu s USB flash diskami a prenosnými pevnými diskami.

Vo finančnom roku 2010 chce Verbatim konsolidovať svoju pozíciu a zamerať sa na ďalší rast v týchto produktových segmentoch.

 

  • Číslo 1 na globálnom trhu optických diskov už siedmykrát v rade*

  • Číslo 3 na európskom trhu všetkých úložných nosičov**

  • Číslo 4 na európskom trhu USB flash diskov*

  • Číslo 5 na európskom trhu prenosných pevných diskov**

 

Rok rastu

Verbatim zakončil finančný rok 2009 veľmi úspešne. S trhovým podielom 7,3 percenta v roku 2009 oproti 5,4 percenta v roku 2008** sa spoločnosť prvýkrát vyhupla na tretiu priečku najpredávanejších značiek v Európe. Vyplýva to z trhového prieskumu GfK.

 

Externé pevné disky a USB flash disky sú hlavným motorom rastu

V sektore prenosných pevných diskov Verbatim zvýšil svoj trhový podiel z 5,1 percenta v roku 2008 na 6,2 percenta v roku 2009**, čo z neho robí číslo 5 medzi európskymi dodávateľmi. Po úspešnom štarte externých diskov v roku 2007 dosiahol Verbatim prelom na tomto trhu o rok neskôr, keď zaznamenal obrovský rast dopytu aj zlepšenie pomeru cena/výkon po celej Európe. Prevzatie firmy Freecom japonskou materskou spoločnosťou Mitsubishi Kagaku Media (MKM) na jeseň 2009 bolo ďalším dôležitým strategickým krokom, ktorého cieľom je zlepšiť spoluprácu medzi oboma spoločnosťami a ďalej posilniť postavenie Verbatimu na tomto trhu. Verbatim sa, okrem iného, zameriava na segment prenosných pevných diskov, ktorý v súčasnosti prechádza vysoko dynamickým rastom. V roku 2010 chce Verbatim dosiahnuť 10 % trhový podiel v tomto segmente v Európe.

 

Úspešný pokrok v sektore USB flash diskov tiež prispel k rastu Verbatimu v minulom roku. Podľa prieskumu Santa Clara Consulting Group (SCCG) sa v celej Európe predalo viac ako 57,7 milióna USB jednotiek. Oproti roku 2008 Verbatim zvýšil svoj trhový podiel z 3,8 percenta na 5,4 percenta a obsadil tak štvrtú priečku na tomto vysoko konkurenčnom trhu. So širokým radom hardvérovo šifrovaných USB diskov, ktoré zodpovedajú prísnym bezpečnostným normám vo firmách, a s pevným fokusom na technológiu SSD, sa Verbatim v roku 2010 etabluje ako poskytovateľ špičkovej kvality aj na trhu flash produktov.

 

Technologické a trhové prvenstvo na trhu optických úložných diskov

Už siedmykrát po sebe Verbatim potvrdzuje svoje globálne technologické a trhové prvenstvo na poli optických úložných diskov. V roku 2009 Verbatim ešte viac rozšíril svoj podiel na trhu najmä vďaka kvalitným Blu-ray, DVD-R a CD-R diskom. Uviedla to Santa Clara Consulting Group.

 

Vzhľadom k vysokému počtu inštalovaných optických mechaník zostávajú predaje optických diskov na veľmi vysokej úrovni, aj navzdory zmenšujúcemu sa trhu. Celkovo spadli predaje DVD-R diskov z 1,6 miliardy kusov v roku 2008 na 1,3 miliardy v roku 2009. Verbatim si dokázal udržať svoj 43 % trhový podiel. V dôsledku toho viac než každé tretie predané DVD nieslo značku Verbatim. Spoločnosť by rada dosiahla až 50 % podiel na trhu v roku 2010. S týmto cieľom bude aj naďalej pokračovať konsolidácia dodávateľov.

 

Biznis sa veľmi pozitívne rozvinul najmä v oblasti Blu-ray diskov. Za minulý rok sa predaje v Európe strojnásobili oproti roku 2008 – a rast o ďalších 300 % je očakávaný aj v roku 2010. Verbatim v roku 2009 dominoval na európskom trhu a plánuje ešte ďalej posilňovať svoje prvenstvo na ňom. Výrobca profituje najmä z veľmi kvalitného výskumu a vývoja jeho materskej spoločnosti MKM. To umožňuje rýchlu implementáciu technologických inovácií.

 

2010 je rok pre stabilizáciu bronzovej priečky

„Masívny pokrok Verbatimu demonštruje nielen jasná trhová dominancia v oblasti optických diskov, ale aj prítomnosť medzi hornou trojkou na poli všetkých úložných nosičov. To potvrdzuje, že Verbatim dokázal preniesť úspech svojich optických produktov aj na médiá typu flash a externé pevné disky. V roku 2010 chce firma tento trend stabilizovať prostredníctvom stratégie, ktorá jej prináša úspech už roky: široké spektrum kvalitných, spoľahlivých a inovatívnych úložných nosičov s veľmi dobrou lokálnou dostupnosťou, odbornou zákazníckou podporou priamo u predajných partnerov a moderným predajným systémom pre obchodných partnerov. Tohto roku náš hlavný fokus spočíva v konštantnej expanzii radu Blu-ray diskov a 2,5″ externých pevných diskov, čo sú oblasti, kde ponúkneme ešte atraktívnejšie riešenie v spolupráci s firmou Freecom, ktorú naša materská spoločnosť Mitsubishi Kagaku Media prevzala minulého roka. Naším cieľom je ešte viac rozšíriť sortiment prenosných úložných produktov a dosiahnuť 10 % podielu na trhu,“ vysvetľuje Rüdiger Theobald, Marketing & Business Development Manager EUMEA zo spoločnosti Verbatim. „Vysoký počet objektívnych ocenení v redakčných testoch, ktoré Verbatim v uplynulom roku získal, sú ďalším dokladom špičkovej kvality našich výrobkov. Aj v roku 2010 je pre nás kľúčom k úspechu predovšetkým kvalita a ďalšie posilnenie našej pozície všestranného hráča na trhu úložných nosičov.“


 

*Santa Clara Consulting Group (SCCG)
**GfK december 2008 – november 2009 referenčná perióda

 

Neprehliadnite: