Tlačový servis / 06. 05. 2010, 00:00
Agentúra Neopublic Porter Novelli prináša analýzu publicity luxusných automobilových značiek za rok 2009, z ktorej vyplýva, že sa za uplynulý rok najviac publicity získali značky BMW a Mercedes; pričom podiel na publicite koreluje s podielom na predaji áut. 64% výstupov sa venovalo testom a recenziám automobilov a skoro polovicu publicity tvorili internetové médiá. Top serverom je portál auto.server.sk, z ktorého pochádza až 10% celkovej publicity sledovaných značiek.
Najväčší share of voice za rok 2009 BMW a Mercedes
Značky BMW a Mercedes sa počas uplynulého roka 2009 postarali o najviac publicity spomedzi sledovaných 6 luxusných značiek automobilov. V počte zmienok sa na treťom mieste umiestnilo Audi, značky Lexus a Volvo mali výrazne menšiu publicitu.
Graf 1 Podiel na publicite sledovaných luxusných značiek za rok 2009
Podiel na publicite v rámci skupiny sledovaných 5 značiek približne koreluje s podielom na predaji osobných automobilov za minulý rok. V predaji jednoznačne vedie značka Mercedes (904 predaných áut), nasleduje BMW (772 predaných áut) a Audi (771 predaných áut). Avšak, u značiek Lexus a MINI sa podiel na publicite iba slabšie premieta do podielu na predaji; spolu tvoria iba tri percentá z predaja. (viď graf 2).
Graf 2 Podiel na predaji luxusných osobných automobilov za rok 2009
(Zdroj: Združenie automobilového priemyslu SR)
Novinári najviac písali o testoch a recenziách áut
Novinárov v sledovanom období najviac zaujali technické informácie o autách; v celkovej publicite šiestich značiek jednoznačne dominovali testy a recenzie áut, pričom tvorili až 64 % publicity.
Tieto možno najčastejšie nájsť na internete a v špecializovaných auto-magazínoch.
Produktové a lifestylové informácie tvorili 20 % publicity a najčastejšie sa im venujú denníky a internetové médiá.
Korporátne správy tvoria iba 16 % publicity, pričom najviac korporátnych informácií publikovali internetové médiá a denníky.
Graf 3 Charakter mediálnych výstupov sledovaných značiek za rok 2009
Podiel značiek v kategórii testov a recenzií kopíruje celkový share of voice prezentovaný v Grafe 1.
Je však zaujímavé, že novinári majú tendenciu preberať nepomerne viac korporátnych správ o značke BMW a naopak menej o značke Mercedes. Mercedes však slabšiu korporátnu publicitu kompenzuje silnejšou lifestylovou a produktovou publicitou.
BMW dominuje denníkom, Mercedes ekonomickým magazínom
Skoro polovicu celkovej publicity sledovaných značiek tvoria internetové portály (42%), nasledujú špecializované auto-magazíny (23%) a denníky (16%). Lifestylové a ekonomické médiá tvoria len menšiu časť publicity sledovaných značiek.
Graf 4 Pomer rôznych typov médií na publicite značiek za rok 2009
Spomedzi sledovaných značiek sa v denníkoch najčastejšie objavuje značka BMW. Naopak v ekonomických magazínoch je to značka Mercedes. Avšak, v špecializovaných magazínoch o automobiloch má značka BMW pomerne slabší share of voice v porovnaní s celkovou publicitou.
Auto.server.sk je top médium pre publicitu luxusných značiek automobilov
Najviac výstupov (až 10% z celkovej sledovanej publicity sledovaných značiek) pochádza z portálu auto.server.sk. Ďalšími dominantnými médiami sú Auto magazín, Auto motor šport a sme.sk, z ktorých každé tvorí približne 5% z celkovej publicity.
Graf 5 Top 10 médií, ktoré sa podieľali na publicite značiek za rok 2009
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk