Firmy nerelevantnými marketingovými ponukami znechucujú zákazníkov

Tlačový servis  /  03. 05. 2010, 00:00

Vo svete, v ktorom majú zákazníci na výber nespočetne veľa možností a v ktorom sa na nich reklamné odkazy firiem valia z každej strany, ľudia väčšinu marketingových kampaní nielenže ignorujú, ale začínajú im aj vadiť.

Podľa vlaňajšieho prieskumu analytickej agentúry Forrester Research dostáva väčšina spotrebiteľov priveľa marketingových ponúk poštou, emailom, alebo sms správami a príliš často prijímajú telemarketingové telefonáty. Až tri štvrtiny respondentov by boli najradšej, ak by sa mohli sami rozhodnúť, ako s nimi bude ktorá spoločnosť komunikovať.

„V marketingu je dnes relevancia dôležitejšia ako kedykoľvek v minulosti,“ povedala na seminári SAS Customer Intelligence Forum 2010 riaditeľka slovenskej pobočky softvérovej spoločnosti SAS Hana Petríková. Firmy dnes podľa nej znechucujú zákazníkov príliš častým a nerelevantným kontaktovaním. Nielenže tým znižujú návratnosť investícií do kampaní, ale ohrozujú tým aj vzťahy s klientmi.

Skresané marketingové rozpočty a čoraz častejšie ignorovanie direct marketingu spotrebiteľmi, tlačia firmy z bankovníctva, poisťovníctva, telekomunikácií, utilít a iných odvetví, k optimalizácii kampaní. „Sofistikovaný analytický softvér dnes umožňuje objektívne rozhodnúť, ktorá ponuka je pre jednotlivých zákazníkov najlepšia a maximalizovať tak návratnosť investícií do marketingu,“ vysvetľuje H. Petríková.

Skúsenosti s optimalizáciou kampaní prezentoval na SAS Customer Intelligence Forum 2010 Václav Hrubý, tím líder pre manažment kampaní Českej sporiteľne. „Analytický softvér nám pomáha nielen vyberať vhodných klientov pre jednotlivé produkty, ale aj rozhodovať ako a kedy vôbec kampane robiť,“ uviedol. Najväčšia česká banka si od sofistikovaného softvéru sľubuje získanie lepšej kontroly nad kampaňami, vyššiu rýchlosť ich spracovania a v konečnom dôsledku dôslednejšie využitie portfólia klientov a lepšie predajné výsledky.

Neprehliadnite: