Tlačový servis / 29. 04. 2010, 00:00
Vychádza nová štúdia o online nakupovaní na Slovensku Elektronický obchod 2009: trendy a postoje - prieskum slovenských užívateľov internetu, pripravený spoločnosťou Gemius v spolupráci s partnermi Petit Press, Ringier a Zoznam.
Správa prináša komplexné informácie o preferenciách slovenských užívateľov internetu pri online nakupovaní, ich zvyklostiach a motiváciu a tiež rebríček najpopulárnejších internetových obchodov, aukcií a nástrojov na porovnávanie cien.
Najnovší správa Elektronický obchod 2009 sa zameriava predovšetkým na prieskum názorov na online nakupovanie medzi slovenskými užívateľmi internetu a na frekvencii a spôsobe využívania internetových obchodov a aukcií. Podľa E-commerce 2009, všetci slovenskí užívatelia internetu počuli o možnosti nakupovania na internete a cez tri štvrtiny respondentov (76%) uvádza, že už niekedy nakupovali online. Počet nakupujúcich online by mal v budúcnosti zaznamenať ďalší rast, pretože sa väčšina respondentov domnieva, že v budúcnosti bude nakupovať cez internet rovnako často ako teraz (52%) a 28% opýtaných dokonca uvádza, že bude nakupovať častejšie. Iba 1% respondentov tvrdí, že frekvenciu nakupovania cez internet zníži a 2% sa nechystajú nakupovať na internete vôbec.
Názory slovenských užívateľov internetu na nákup online zistíme z grafu uvedeného nižšie. Podľa väčšiny respondentov je nakupovanie cez internet lacnejšie než nákup v tradičných obchodoch (57%) a pre 55% opýtaných je časovo menej náročné. Štvrtina respondentov považuje nákup cez internet stále za riskantný, 10% za zložitý.
Graf č. 1. Názory slovenských užívateľov internetu na nakupovanie cez internet
Slovenskí užívatelia internetu uvádzajú, že hlavnými dôvodmi, ktoré by ich mohli motivovať k častejšiemu nakupovaniu cez internet, sú napríklad nižšie ceny, špeciálne akcie a zľavy, či lepšia osobná finančná situácia. Správa Elektronický obchod 2009 pre slovenský trh dokazuje, že obchodovanie na internete má veľký a stále stúpajúcu potenciál. "Dve pätiny respondentov, ktorí nikdy nenakupovali cez internet, uviedlo zámer nakupovať online v budúcnosti. Táto skutočnosť naznačuje, že internetový trh na Slovensku má stále ešte značný potenciál na prilákanie nových online zákazníkov," uvádza Tomáš Gregor, riaditeľ spoločnosti Gemius pre český a slovenský trh. "Štúdia je pre slovenských vydavateľov a analytikov zaujímavá aj preto, že spolu so správou o nakupovaní cez internet v Českej republike publikovanú vo februári 2010, ponúka možnosť porovnania súčasných preferencií používateľov internetu v oboch krajinách. Najnovšia štúdia je základným a nenahraditeľným zdrojom dát o trendoch v online nakupovaní pre analytikov, médiá a majiteľa elektronických obchodov, aukcií a portálov na porovnávanie cien, "doplnil Gregor.
Rozsiahly projekt E-commerce 2009 prináša komplexný prieskum užívateľských preferencií ohľadom online nakupovania a okrem Slovenska a Českej republiky bol vykonaný i v ďalších európskych krajinách, napríklad v Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku alebo Rusku. Základné dáta pre štúdiu E-commerce 2009 boli získané pomocou webového formulára, ktorý sa náhodne objavoval slovenským používateľom internetu na vybraných slovenských webových stránkach.
Skrátená verzia správy je bezplatne k dispozícii na:
http://sk.gem.pl/files/2009_e_commerce_short_free_SK_final.pdf
Kompletnú štúdiu je možné zakúpiť v spoločnosti Gemius.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk