Tlačový servis / 16. 04. 2010, 00:00
Spoločnosť Sharp vyvinula 3D dotykový displej s najvyšším priemyselne vyrábaným jasom umožňujúcim prepínať medzi 2D a 3D režimami.
Používatelia môžu vidieť 3D obraz bez nutnosti používať špeciálne okuliare, čo robí z tohto displeja z tekutých kryštálov ideálnu súčasť mobilných zariadení, ako sú digitálne kamery, mobilné telefóny alebo chytré telefóny.
Novo vyvinutý 3D LCD používa tzv. parallaxovú bariéru pre zobrazenie 3D obrázkov. Táto parallaxová bariéra, ktorá má veľa zvislých otvorov, je zabudovaná do bežného LCD, aby kontrolovala svetelný tok určený pre ľavé a pravé oko, čo vo výsledku vytvára dojem hĺbky obrazu. Bohužiaľ, tradičné 3D LCD s týmto systémom majú problémy zobraziť vysokokvalitné obrázky v 3D režime.
3D LCD vyvinutý teraz Sharpom výrazne vylepšuje kvalitu obrazu dosiahnutím vysokého jasu a nízkeho tzv. crosstalku*1 vďaka vylepšenej CG-kremíkovej technológii*2 a optimalizácii parallaxovej bariéry. Pokrok v CG-kremíkovej technológii zmenšil vzdialenosť vedenia vnútri LCD panelov, čo umožňuje prienik väčšieho množstva svetla a zdvojnásobuje jas (na 500 cd/m2, najvyšší u masovo vyrábaných displejov) v porovnaní s bežnými modelmi*3. Navyše, optimalizáciou parallaxovej bariéry sa zvýšila aj svetelná účinnosť a bol výrazne potlačený crosstalk. Tenkosť týchto LCD modulov je takmer rovnaká ako bežných 2D displejov, a to dokonca aj v prípade dotykového displeja. Pretože 3D obraz môže byť zobrazený ako na výšku, tak aj na šírku obrazovky, sú tieto displeje ideálne pre sofistikované mobilné zariadenia, ako sú chytré telefóny.
Sharp vyvinul tiež 3D LCD bez dotykovej obrazovky a začne s mäsovou výrobou v prvej polovici fiškálneho roku 2010.
|
Tradičný 3D LCD |
Novo vyvinutý 3D LCD |
Rozdiel oproti tradičnému 3D LCD |
Veľkosť obrazovky |
2,4 palca |
3,4 palca |
— |
Rozlíšenie obrazovky (v pixloch) |
QVGA (240 × 320 pixlov) |
FWVGA (480 × 854 pixlov) |
Približne dvojnásobné horizontálne aj vertikálne rozlíšenie |
Jas (2D režim) |
250 cd/ m2 |
500 cd/ m2 |
Približne dvojnásobný |
Kontrastný pomer |
100:1 |
1 000:1 |
Približne 10-krát väčší |
Funkcia dotykovej obrazovky |
Bez dotykovej obrazovky |
S dotykovou obrazovkou / Bez dotykovej obrazovky |
— |
1 Dvojité obrázky tvorené prekrývaním ľavých a pravých obrázkov.
2 CG-kremíková technológia je technológia výroby LCD, ktorá využíva vysoko účinný kryštalický kremík s až 600-krát rýchlejšou pohyblivosťou elektrónov než pri amorfnom kremíku a až 6-krát rýchlejšou než LTPS (low-temperature polysilicon). Bola vyvinutá v spolupráci spoločností Sharp a Semiconductory Energy Laboratory Co., Ltd. (ústredie: Atsugi-shi, Kanagawa, Japonsko, prezident: Shunpei Yamazaki).
3 LCD, ktoré začal Sharp masovo vyrábať v júni 2003.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk