3D zážitok až do vašej obývačky

Tlačový servis  /  13. 04. 2010, 00:00

Filmové trháky ako je Avatar predstavili vzrušujúcu technológiu 3D stovkám miliónov ľudí. V súčasnosti čoraz viac ľudí požaduje rovnaký zážitok v pohodlí obývačky.

  • Riešenie, ktoré je svetovým prvenstvom, prenesie zážitok z 3D domáceho kina do vašej obývačky
  • Prudko rastúci dopyt po 3D televízii - o päť rokov majú tržby dosiahnuť 60 miliárd USD
  • Kompletné riešenie poskytovania 3D, z miesta konania až k divákovi domov

Niektorí analytici predpovedajú, že do roku 2015 sa predá takmer 80 miliónov 3D televíznych prijímačov - čo je pozoruhodné, ak si uvedomíme, že boli uvedené na trh len začiatkom tohto roka. Očakáva sa, že celkové tržby prevýšia do 5 rokov 60 miliárd.

Dopyt po televíznych prijímačoch určených pre masový trh prudko rastie. Televízne spoločnosti a operátori sa počas NAB výstavy (Národnej asociácie vysielacích organizácií) v Las Vegas dozvedia, ako im nové riešenie od firmy Ericsson (NASDAQ:ERIC), v oblasti DTH služieb a prispievania k 3D obsahu a jeho distribúcie, umožní vyhovieť požiadavkám divákov.

Staffan Pehrson, riaditeľ divízie TV riešenia spoločnosti Ericsson, hovorí, že progres v oblasti kamerovej, distribučnej a zobrazovacej techniky v súčasnosti umožňuje efektívne nasadenie 3D televízie v domácnosti. Pehrson dodáva: "Zákazníci budú môcť mať rovnaký zdokonalený zážitok v obývačke, aký zvyknú mať v kine. Na NAB uvedieme na trh kompletné riešenie, ktoré umožní televíznym spoločnostiam a operátorom zavádzanie 3D služieb pre zákazníkov už dnes." Toto uvedenie na trh stavia na porozumení a know-how spoločnosti Ericsson v oblasti distribúcie obsahu a videotechnológii HD.

Riešenie technológie 3D od Ericssonu sa zameriava jednak na prispievanie k obsahu a jeho distribúciu, ako aj na technológiu DTH pre doručovanie obsahu (direct-to-home). Problémy prispievania k živému obsahu sa veľmi líšia od DTH, pričom najpotrebnejšia je čo najvyššia možná kvalita obrazu vrátane plného priestorového rozlíšenia. Rozsiahle portfólio spoločnosti Ericsson v oblasti prispievania k obsahu a jeho distribúcie bolo optimalizované, aby boli 3D feedy komprimované a správne doručené.

Know-how spoločnosti Ericsson v televíznej oblasti pochádza z akvizície spoločnosti Tandberg Television a jej technológie komprimácie videa, ktorá sa uskutočnila pred tromi rokmi. Vďaka svojej etablovanej pozícii na trhu dokáže Ericsson umožniť tieto služby rýchlo sa rozširujúcej skupine zákazníkov.

Neprehliadnite: