Štart reklamy v sieti Twitter

Marek Poleč  /  14. 04. 2010, 09:36

Platená reklama si našla svoju cestu aj do mikroblogovacej služby Twitter. Vo výsledkoch vyhľadávania budú uprednostnené všetky tweety, za ktoré si ich objednávateľ zaplatil. Od dnešného dňa bude Twitter podporovať platenú reklamu vôbec po prvýkrát vo svojej histórii.

Firmy tak dostanú možnosť nákupu svojich tweetov a tie sa následne objavia ako najlepší výsledok pri vyhľadávaní slovných fráz používateľmi. Je to podobné ako v prípade sponzorovaných odkazov Google, ktoré sa objavujú v hornej časti stránky výsledkov vyhľadávania. Spočiatku sa bude zobrazovať iba jeden "uprednostnený tweet", ktorý sa objaví na každej stránke s výsledkami a uvidí ho iba asi 10 percent používateľov Twitter-u. Medzi prvými spoločnosťami, ktoré sa prihlásili na využívanie služby sú Sony Pictures, Starbucks a americký maloobchod Best Buy, ktorý na budúci mesiac otvorí svoj prvý obchod vo Veľkej Británii.

"V priebehu rokov sme sa skôr bránili zavedeniu tradičného webového reklamného modelu, pretože sme chceli optimalizovať hodnotu služby pred ziskom", povedal Biz Stone na firemnom blogu. Teraz dostanú  firmy možnosť upozorniť skupinu svojich potencionálnych zákazníkov na výhody produktov a služieb, ktoré ponúkajú. Stone zároveň dodal, že takéto tweety budú jasne odlíšené. Zároveň je presvedčený o ich význame.

"Pokúsime sa zmerať, ktoré tweety zarezonujú a nájdu tak u užívateľoch odozvu. Zároveň prestaneme uprednostňovať také tweety, ktoré nenájdu žiaden, alebo iba minimálny ohlas", povedal. Tento krok prichádza len mesiac potom, čo webové stránky Wall Street Journal predpovedali, že Twitter sa odhodlá zahrnúť aj reklamy. Twitter inžinier Alex Payne v tejto súvislosti dodal, že mikro blogovacia služba je už v blízkej budúcnosti pripravená uviesť niektoré nové funkcie. "Ak budú k dispozícii niektoré šikovné webové funkcie, ktoré už teraz využívajú zamestnanci Twitter-u, odpadne napr. potreba používania desktopových klientov.

Zdroj: pcadvisor.co.uk

Neprehliadnite: