Slováci porovnávali ceny najviac v marci

Tlačový servis  /  06. 04. 2010, 00:00

Slovenskí spotrebitelia porovnávajú ceny nielen v čase sezónneho náporu, ale počas celého roka. Dôkazom je posledný prieskum portálu www.pricemania.sk, ktorý zaznamenal rekordnú návštevnosť v polovici marca. Medzi najviac porovnávaným tovarom sa vyskytli aj knihy určené maturantom alebo vzory tlačív a formulárov pre potreby účtovníctva.

Nákupné cítenie Slovákov sa v jednotlivých ročných obdobiach mení. Kým v zimných mesiacoch svoju pozornosť sústreďujú tradične na elektroniku a kozmetiku, príchod jari v nich vzbudzuje väčší záujem o outdoorový tovar. 

Počas marca sa záujem spotrebiteľov neobmedzil pri porovnávaní cien iba na celoročne obľúbené LCD televízory (11,3%), mobilné telefóny (9,7%), notebooky (8,9%), elektrospotrebiče (8,3%) a digitálne zrkadlovky (7,7%). Okrem týchto kategórii sa do popredia dostal tovar z kategórií horské bicykle (niečo viac ako 5% vyhľadávaných produktov), dom, byt a záhrada (4,8%), alebo auto-moto (4,2%). Za zmienku stojí rebríček TOP 20 najobľúbenejších výrobkov, v ktorom sa na prvom mieste umiestnila kniha Nová maturita - Slovenský jazyk a literatúra - Monitor testy, alebo na pätnástom Vzory tlačív a formulárov pre potreby účtovníctva, daní a miezd.*

Podľa prieskumu Pricemania.sk využilo služby portálu v čase od 1. do 31. marca tohto roka vyše 489 000 unikátnych užívateľov. Najsilnejším dňom bol pondelok, 15. marec, kedy sa návštevnosť portálu ustálila na počte návštevníkov 24 960, čo je návštevnosť na úrovni najväčšieho predvianočného náporu.

Zo sociodemografického prieskumu AIM ďalej vyplýva, že typickým užívateľom Pricemanie je muž vo veku od 20 do 29 rokov, ktorý má ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou a je v pracovnom pomere. Až 88% návštevníkov portálu je v produktívnom veku. Tí stránku navštevujú prevažne v čase od 13.00 do 15.00 a potom vo večerných hodinách od 19.00 do 21.00. Čo sa týka dní, najsilnejší je tradične pondelok.

Pri prieskume boli použité štatistiky návštevnosti AIM audit – Mediaresearch&Gemius, Google Analytics a interné štatistiky portálu.

Neprehliadnite: