Aféra Vuitton: Google nevinný

Marek Poleč  /  25. 03. 2010, 10:38

V súdnom spore s výrobcom luxusného tovaru LVMH rozhodol Európsky súdny dvor v prospech Google.

Konglomerát LVMH je vlastníkom značiek Louis Vuitton, Moet & Chandon Champagne, Dior parfumov a ďalších značiek. Tŕňom v oku firmy sú praktiky spoločnosti Google, ktorých podstatou je predaj kľúčových slov v reklamách pre vyhľadávanie. Nakoľko si takéto kľúčové slová môže zakúpiť takmer každý, poškodzujú tak ochranné známky významných spoločností.

Inými slovami, ľudom hľadajúcich značkové výrobky sa môžu vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať konkurenčné značky, alebo falšovaný tovar. Umožňuje to služba Google Adwords, ktorá dovoľuje v pravej hornej časti od prirodzených výsledkov vyhľadávania umiestňovať sponzorované odkazy. Táto služba je pritom kľúčovým zdrojom príjmov spoločnosti Google.

Google sa síce bránil vyhlásením, že vlastníctvo obchodných značiek rešpektuje, no Francúzsky najvyšší súd sa rozhodol prípad postúpiť až na Európsky súdny dvor. V prípade Google nejde o prvé podobné obvinenie. V roku 2005 dali podnet na súd dve francúzske cestovné spoločnosti, pretože po zadaní ich názvov ako kľúčových slov do vyhľadávača boli zákazníci priamo presmerovaní na konkurenciu. Podľa vyjadrenia súdu však Google Zákon o ochranných známkach neporušuje.

Európsky súdny dvor uviedol, že Google je len poskytovateľom reklamy, pričom za porušovanie ochranných známok sú zodpovední inzerenti a nie spoločnosť poskytujúca miesto pre reklamy. V záujme konglomerátu LVMH je spolupracovať na odstránení nelegálnych on-line praktík so všetkými subjektmi, vrátane Google. Rozhodnutie súdu týmto verdiktom konečne vyjasnilo pravidlá a význam on-line reklám.


Zdroj: news.bbc.co.uk

Neprehliadnite: