Sú sociálne média lepšie ako sex?

Ľuboš Michal  /  20. 03. 2010, 18:30

V súčasnosti využíva veľké množstvo ľudí sociálne média na prácu a zábavu - ako to zdôrazňuje posledná štatistika sociálnych médií od Retrevo Gadgetology. Je zaujímavé, aké rôzne činnosti sú ľudia ochotní prerušiť kvôli virtuálnemu spojeniu.

Takmer polovica používateľov sociálnych médií tvrdí, že kontrolujú Facebook alebo Twitter v noci z postele a hneď ráno, keď vstanú. Z nich 16 percent vníma tieto stránky ako spôsob získania všetkých noviniek z dňa.

Viac ako polovica používateľov sociálnych médií vyjadrila potrebu skontrolovať Facebook aspoň raz denne, a viac ako 10 percent tvrdí, že sa musia prihlásiť každých pár hodín. Samozrejme, že používatelia iPhonu oveľa častejšie využívajú sociálne média, ako ktorákoľvek iná skupina zúčastnená na tejto štúdii.

Až 40 percentám z tejto skupiny nevadí, že budú vyrušovaní správami. Avšak, toto číslo dosť závisí aj od času a miesta. Každý tretí respondent odpovie na správu počas prípravy jedla, každý štrnásty pri sexe (toto číslo sa zvýšilo na každého desiateho pri respondentoch mladších ako 25 rokov). Toto môže svedčiť aj o kvalite jedla alebo predohry, ak to robí osoba, ktorá to  prerušuje odpovedaním na správy.

V súčasnosti trávime oveľa viac času na Facebooku alebo Twitteri. Podľa nedávno zverejnených údajov, priemerný užívateľ sociálnych sieti strávil v decembri viac ako 5 a pol hodiny na takýchto miestach. Toto číslo poukazuje až na 82 percentný nárast od decembra 2008, keď vtedy užívatelia surfovali na svojich obľúbených lokalitách asi tri hodiny za celý mesiac.  

Priemerný používateľ sociálnych sieti v Austrálii na nich strávil takmer sedem hodín za mesiac. Používatelia v USA, Veľkej Británii a Taliansku strávili na svojich obľúbených stránkach približne šesť hodín.

 

Krajina

Čas na osobu (hh:mm:ss )

USA
6:09:13
Japonsko
2:50:21
Brazília
4:33:10
Veľká Británia
6:07:54
Nemecko
4:11:45
Francúzsko
4:04:39
Španielsko
5:30:55
Taliansko
6:00:07
Austrália
6:52:28
Švajčiarsko
3:54:34

Čas strávený na Facebooku v USA v decembri 2009 vzrástol o 200 percent oproti tomu istému mesiacu v roku 2008. 


zdroj: www.retrevo.com/content/blog

Neprehliadnite: