Canon zverejnil prvé výsledky štúdie o dopade ekonomickej kríze na tlačový priemysel

Tlačový servis  /  12. 03. 2010, 00:00

Canon Europe, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, zverejnil najnovšie trendy v oblasti tlače s ohľadom na dopad hospodárskej recesie na tlačový priemysel.

Prieskum už tretí rok sponzoruje spoločnosť Canon a previedol ho profesor Frank Romano a jeho tým z Rochesterského Institute of Technology. Prieskum sa venuje stavu tlačového priemyslu. Výsledky predchádzajúcich štúdii o trendoch v oblasti grafiky a podnikových reprografických oddeleniach (CRD) boli publikované v máji 2008 a 2009.

 

V rámci prieskumu získal profesor Romano a jeho tým reprezentatívnu vzorku zamestnancov v tlačovom priemysle – celkom 840 respondentov. 65,6 % pýtaných pochádzalo zo západnej Európy. Vzorka zahrňovala tiež 383 zo 464 pýtaných v roku 2008. Ostatných 81 ukončilo činnosť.

 

Záverečná analýza je v súčasnej dobe dokončovaná a kompletné výsledky budú zverejnené v máji 2010. Výsledky prieskumu ukazujú dôležitosť digitálnej tlače. Kto dokázal čeliť nástrahám recesie, získal lepšiu pozíciu pre ďalšie podnikanie.

 

  1. Posledný štvrťrok 2008 charakterizoval tlak na radikálne znižovanie nákladov na tlač. Spoločnosti, ktoré boli pripravené na prechod na digitálnu tlač, dokázali lepšie reagovať na požiadavky zákazníkov. Vlastníci len ofsetových tlačiarni neboli schopní reagovať na potreby zákazníkov. V tejto súvislosti sa zvýšil predaj digitálnych tlačiarní. Prieskum tak napríklad ukázal, že zatiaľ čo príjmy v oblasti ofsetovej tlače v západnej Európe klesli o 18,1 % ( v porovnaní s rokom 2008), príjmy v oblasti digitálnej tlače vzrástli celkovo o 27,2 %.

  2. Pre účely tohto prieskumu radíme do oblasti digitálnej tlače okrem dokumentových tlačiarni tiež širokoformátovú atramentovú tlač. 86 % respondentov uviedlo, že širokoformátová tlač im pomohla prežiť v dobe recesie. Komerčné tlačiarne, ktoré sa kedysi odkláňali od širokoformátovéj tlače, v nej objavili nový potenciál.

  3. Dôležité pre udržanie pozície na trhu v dobe ekonomického poklesu bolo správne nastavenie obchodnej stratégie. Spoločnosti, ktoré si svoje postavenie dokázali dlhodobo udržať, potvrdzujú, že rozhodujúca je správna orientácia na vybrané trhy ( na ktorých je možné prinášať pridanú hodnotu) a poskytovanie širokého spektra služieb ( s cieľom odlíšiť sa od konkurencie).

  4. Koniec roka 2009 priniesol zmenu a pozitívny trend pre rok 2010. Viac ako polovica spoločností využívajúcich digitálnu tlač zvýšila v roku 2009 v porovnaní s rokom 2008 svoje príjmy.

 

„Canon partnerstvím tejto štúdie pomáha zákazníkom získať maximum informácii o trhu a tredoch,“ hovorí Petr Jetel, produktový manažér profesionálnej tlače spoločnosti Canon CZ a SK. „ Pokiaľ sa trh bude naďalej vyvíjať rovnakým smerom, a my veríme, že tomu tak bude, návšteva veľtrhu Ipex môže byť o to zaujímavejšia. Veľtrh poskytne všetkým podnikateľom ideálnu príležitosť nájsť optimálne riešenie pre obchodnú stratégiu. Cieľom spoločnosti Canon bude inšpirovať návštevníkov k ceste vpred.“

 

Canon vyhlásil tiež európsku súťaž „Business Leap“, ktorej cieľom je podporovať podnikateľov v hľadaní inovatívnych riešení. Všetci záujemci musia predložiť obchodný plán zameraný na digitálnu tlač. Súťaž poukazuje na dôležitosť zostavenie správneho obchodného plánu. Víťaz získa plne nakonfigurovanú tlačiareň imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, ktorá podnikateľský zámer umožní realizovať.

Neprehliadnite: