IBM SPSS Predictive Analytics pomáha bankám zlepšiť vzťahy so zákazníkmi

Tlačový servis  /  25. 02. 2010, 00:00

Spoločnosť SPSS, an IBM (NYSE: IBM) Company, oznámila, že banky po celom svete používajú IBM® SPSS® predictive analytics software na zníženie rizika a rastu ich podnikania prostredníctvom cielenejších direct marketingových kampaní a kampaní zameraných na udržanie zákazníkov.

Medzinárodné banky ako napríklad First Tennessee Bank, Rabobank Nederland či poisťovňa Natexis Assurance začlenili IBM SPSS predictive analytics do kompletného marketingového procesu, aby efektívnejšie komunikovali s tými najhodnotnejšími klientami a získali tak na ich správanie sa hlbší pohľad.

 

V nadväznosti na implementáciu softwaru IBM SPSS predictive analytics prišlo k významnému zlepšeniu efektívnosti marketingových kampaní a celkovej výkonnosti podniku. Banka First Tennessee napríklad zvýšila návratnosť investícií v cross-sell kampaniach o 600% v priebehu šiestich mesiacov a holandská Rabobank Nederland, ktorá má svoje pobočky v 43 krajinách, bola schopná znížiť dobu na uzavretie zmluvy o 20% tým, že správne zacielila klientov v cross-sellingových i up-sellingových aktivitách.

 

„Jednou z najväčších výziev v bankovom sektore je schopnosť zacieliť na správneho klienta v ten správny okamih. Všetky úspešné kampane sú závislé na presnom a načasovanom cielení, ktoré prináša neprekonateľné ponuky potencionálnym zákazníkom a udržiava nízke náklady. Väčšina bánk už prišla na to, že zaujať cieľového klienta nie je vôbec jednoduché a direct marketing aplikovaný na celú databázu kontaktov je omnoho nákladnejší než očakávané výnosy z marketingovej kampane,“ hovorí Jan Řehák, riaditeľ spoločnosti SPSS CR.

 

IBM SPSS predictive analytics pomáha bankám sústrediť ich marketingové programy na potencionálnych klientov, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou zareagujú na nové produkty a služby. Minimalizuje náklady predikovaním toho, ktoré marketingové programy vygenerujú najviac reakcí, bez toho aby sa plytvalo marketingovým rozpočtom na nesprávne segmenty.

 

Direct marketing je progresívna metóda vďaka ktorej môžu spoločnosti cieliť naisto. Vhodná cieľová skupina je oslovená spôsobom, ktorý zodpovedá jej postaveniu, zmýšľaniu, veku či pohlaviu. Klasickou reklamou máte síce istotu, že sa vaše zdelenie dostane k cieľovej skupine, zároveň ale plytváte silami a predovšetkým peniazmi. Direct marketing mieri rovno na cieľového klienta bez zbytočných strát.

 

Zvýšením direct marketingového úsilia s použitím predictive analytics spoločnosti SPSS, an IBM Company, k zacieleniu na správnych zákazníkov v ten správny čas prostredníctvom toho správneho komunikačného kanála, sú banky schopné zlepšiť úroveň spokojnosti, zvýšiť povedomie o značke a získať tých klientov, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou zareagujú a stanú sa výnosnými klientmi.

Neprehliadnite: