Tlačový servis / 03. 02. 2010, 00:00
Poznanie inšpiruje. To bol hlavný odkaz konferencie SAS Forum 2010, na ktorej sa 20. januára v Prahe stretlo 350 českých a slovenských manažérov prevažne z bankovníctva, poisťovníctva a telekomunikácií.
Na praktických príkladoch zákazníkov zo všetkých troch oblastí, ktoré používajú riešenia spoločnosti SAS a dosahujú prostredníctvom nich významné prínosy, sa účastníci inšpirovali a nachádzali cesty, ako sa dá robiť biznis inak.
V prezentáciách popredných ekonómov a manažérov, medzi ktorými nechýbali Elena Kohútiková, zástupkyňa generálneho riaditeľa VÚB banky a Tomáš Sedláček, hlavný makroekonomický stratég ČSOB, prevládal odkaz o tom, že dnes by mal byť viac ako kedykoľvek v minulosti stredobodom záujmu firiem zákazník.
Účastníci konferencie sa zhodli, že spoločnosti, ktoré si chcú v zložitej ekonomickej situácii zachovať priazeň klientov a získať na úkor konkurentov nových, potrebujú zintenzívniť spoluprácu jednotlivých oddelení vo vnútri spoločnosti, klásť dôraz na budovanie vzťahov so zákazníkmi, detailne ich spoznávať a aktívne podporovať lojalitu.
„Toto zvládnu len tie podniky, ktoré dokážu pristupovať k využívaniu zákazníckych dát inovatívne,“ poznamenáva Jana Žižková, riaditeľka SASu pre región strednej a východnej Európy. S dodatkom, že podniky sa často púšťajú do bezhlavého znižovania nákladov, hoci väčší prínos pre ich biznis by mala optimalizácia.
Generálny riaditeľ prieskumnej agentúry Ondřej Tomas z GfK prezentoval exkluzívny prieskum realizovaný spoločnosťou GfK pre SAS Forum. Na základe výsledkov hovoril o pravidle „trikrát a dosť“. Ak sa podarí zákazníka sklamať a nahnevať trikrát, s najväčšou pravdepodobnosťou ho firma stratila. „Preto treba urobiť všetko pre to, aby toto pravidlo vo vašej spoločnosti nezvíťazilo,“ dodal O. Tomas.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk