Tomáš Kusenda / 26. 01. 2010, 09:51
Spoločnosť Opera, známa svojím internetovým prehliadačom Opera Browser kupuje spoločnosť AdMarvel, ktorá sa zaoberá dodávaním reklamy do mobilných telefónov.
Opera zaplatí za spoločnosť AdMarvel 8 miliónov dolárov v hotovosti a ak budú dosiahnuté všetky ciele, ktoré si spoločnosť stanovila v priebehu 24 mesiacov, Opera zaplatí ďalších 15 miliónov USD.
Spoločnosť Opera už dlhšie spolupracuje s firmou AdMarvel. Najviac ich však táto firma zaujala pri testovaní reklamy v prehliadačoch Opera Mini a Opera Mobile. Podľa slov vedúceho stratégie spoločnosti Opera, Rolfa Asseva, boli všetci výsledkami príjemne prekvapení.
Spoločnosť ADMarvel poskytuje dva významné produkty, konkrétne sa jedná o AdMarvel Traffic Manager a AdMarvel Traffic Analytics. Tieto nástroje umožňujú kontrolovať zobrazovania reklamy a jej filtrovanie na základe operátora, krajiny, či mobilného zariadenia. Ak ste teda napríklad niekde na dovolenke a spustíte svoj prehliadač, reklama sa tomu prispôsobí a vy uvidíte ponuku najbližších reštaurácií, hotelov, či zábavných centier. Naopak, ak ste v práci, uvidíte, kam by ste po jej skončení mohli ísť a podobne.
AdMarvel bude aj naďalej fungovať ako doteraz, vývojári oboch spoločností však budú pracovať na tom, aby do prehliadačov Opera Mini a Opera Mobile integrovali technológie spoločnosti AdMarvel.
Reklama na mobilných telefónoch a smartphonoch zažíva obrovský Boom a v roku 2013 by mala tvoriť až štvrtinu zo všetkej internetovej reklamy.
Zdroj: techcrunch.com
Autor: Tomáš Kusenda
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk