Spoločenská zodpovednosť firiem sa nevytráca ani za súčasnej ekonomickej situácie

Tlačový servis  /  11. 01. 2010, 00:00

Výskum spoločnosti SPSS, popredného svetového dodávateľa riešení a softwaru predictive analytics, ktorého novým vlastníkom je spoločnosť IBM, zistil, že ani ťaživá ekonomická situácia nestlmila pozitívny názor podnikov na spoločenskú zodpovednosť (CSR) a ich postoj voči charite.

Z 300 odpovedí marketingových profesionálov, ktoré SPSS získala počas svojej pravidelnej roadshow, vyplynulo, že spoločnosti ostávajú verné svojim investíciám do miestnych spolkov aj charít. 48 % respondentov zo skúmaných spoločností verí, že postoje smerom k charite a CSR ostali úplne rovnaké alebo sa dokonca od začiatku recesie zlepšili.

 

Jan Řehák, riaditeľ spoločnosti SPSS CR, povedal: „Vidím ako veľmi povzbuzujúci fakt, že je CSR pre väčšinu spoločností stále tak dôležitá, aj keď sa mnoho firiem môže momentálne potýkať s finančnými problémami. Pre efektívnu prácu s CSR je pre firmy najdôležitejšie, aby v rámci svojej CSR stratégie efektívne vysvetlili svoje zámery i vo zvyšku spoločnosti. Len vtedy môžu firmy ako celok vidieť a identifikovať prínosy CSR.”

 

Spoločenská zodpovednosť firiem (Corporate Social Responsibility – CSR)  je koncept podnikania, ktorý firmám umožňuje prispievať k ekonomickému rastu a zároveň sa správať eticky. Vychádza z predpokladu, že žiadna firma nefunguje len vo svojich ekonomických vzťahoch, ale ovplyvňuje tiež svoje okolie, kvalitu života svojich zamestnancov, miestnu komunitu aj spoločnosť ako celok. CSR tak vlastne znamená udržanie si ekonomického úspechu a získanie konkurenčnej výhody tým, že firma buduje svoju dobrú povesť.

 

Respondentov sa v prieskume tiež pýtali na ich poznatky ohľadne sociálnej návratnosti investícií (SROI). SROI je kvantitatívne vyjadrenie toho, ako efektívne organizácie využívajú svoj kapitál a zdroje na generovanie hodnôt pre spoločnosť. Výskum odhalil, že celých 51% obchodníkov tento pojem nikdy nepočulo.

 

SROI môže organizáciám pomôcť maximalizovať ich sociálny vplyv, pokiaľ je vhodne meraný a zaznamenávaný. Organizácie môžu zvýšiť svoje SROI tiež použitím softwaru predictive analytics IBM SPSS. Napríklad prvá detská charita zriadená vo Veľkej Británii k prevencii detskej šikany, Beatbullying, využíva software IBM SPSS na zlepšenie analýzy svojich dát. Technológia umožňuje charite modelovať detailné profily detí, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že budú šikanované a tiež jej pomáha hodnotiť a vytvárať reporty získaných dát. Beatbullying je teraz schopná sledovať behaviorálne dáta a identifikovať tak jednotlivé rysy a trendy, o ktoré sa potom delí s vyučujúcimi, pracovníkmi komunitných centier aj s mládežou, a snaží sa tak prospieť celej spoločnosti.

Neprehliadnite: