Tlačový servis / 04. 01. 2010, 00:00
Ponuka spojenia Gemius-Ipsos bola v tendri na poskytovateľa výskumu internetovej populácie v Maďarsku vybraná ako najlepšia. Vďaka tomuto rozhodnutiu sa výskumné nástroje gemius/Ipsos stali štandardom na maďarskom internetovom trhu.
Víťazstvo v tomto tendri opäť potvrdilo profesionalitu a efektivitu metodológie tohto výskumu, ktorého výsledky sú na maďarskom trhu publikované od mája roku 2006.
Víťazstvo v tomto tendri znamená obrat v meraní internetovej populácie v Maďarsku. Je to dôležitá udalosť i v rámci aktivít spoločnosti Gemius a znamená potvrdenie efektivity partnerstva so spoločnosťou Ipsos. Pre Gemius je to už štvrté víťazstvo v roku 2009. Predchádzajúce tendre prebehli na Ukrajine, v Slovinsku a v Turecku, kde sa výskum spoločnosti Gemius stal taktiež štandardom.
Táto spoločnosť, ktorá udáva štandardy internetového výskumu už v 18 krajinách, bude poskytovať komplexný prehľad o maďarskom internetovom trhu a bude úplne pokrývať všetky kľúčové potreby zadávateľov reklamy a mediálnych agentúr. Skupina, ktorá rozhodovala o víťazovi tendra, bola zložená zo zástupcov kľúčových subjektov internetových médií, vrátane top vydavateľov a agentúr. Tí rozhodli, že štúdia gemius/Ipsos Audience zvíťazila nad návrhmi spoločností GfK-Median a Nielsen. V zápätí po tomto rozhodnutí prehlásil István Kürti, obchodný riaditeľ spoločnosti Sanoma, jedného z troch najväčších maďarských vydavateľov: „Toto rozhodnutie, ktoré nám poskytuje štandardizovaný, transparentný a dôveryhodný výskum, schválený všetkými kľúčovými subjektmi tohto trhu, je veľmi dôležitý pre dlhodobý rozvoj maďarského internetového trhu. Sme veľmi radi, že vďaka tomuto rozhodnutiu budeme schopní dosiahnuť svoje ciele v rámci poskytovania efektívnejších služieb zadávateľom reklamy. Asociácia Ipsos-Gemius je partnerom, ktorý nám prináša spolu s technologickou odbornosťou i znalosťou mediálneho trhu a výskumu.” Zsolt Simon, prezident MAKSZ (organizácia, ktorá združuje všetky najväčšie digitálne mediálne agentúry) a CEO Mediaedge:cia v Maďarsku, uviedol: „Sme veľmi radi, že sme mohli vybrať systém, ktorý už funguje v mnohých krajinách. Jeho veľkou výhodou je kontinuálny rozvoj technológie a metodológie výskumu, ktorý zodpovedá potrebám a požiadavkám rôznych európskych trhov.”
Prístup spoločností Gemius a Ipsos je komplexný. Marta Klepka, zástupkyňa riaditeľa medzinárodného oddelenia, hovorí: „Gemius je prvá spoločnosť na svete, ktorá poskytuje reálny 360 stupňový výskum internetovej populácie. V roku 2002 sme vytvorili našu vlastnú metodológiu, pomocou ktorej meriame site-centric a user-centric dáta. Aby mohol byť panel respondentov reprezentatívny, sú dáta vážené na základe výsledkov štrukturálnej štúdie tretej strany, ktorou je v Maďarsku náš partner Ipsos. Táto komplexná ponuka, ktorá zahŕňa široký výber analytických nástrojov a nástrojov mediálneho plánovania, nám umožňuje súťažiť i s takými gigantmi ako je comScore nebo Nielsen.” V rámci internetového výskumu v Maďarsku používa Gemius sofistikovanú metodológiu, ktorá spája cookie panel a software panel za účelom získania maximálnej efektivity. Získavanie dát z rôznych “virtuálnych” panelov a hlbší monitoring členov panela poskytuje výhodu získavania dát z internetových stránok a sekcií, na ktorých sú umiestnené site-centric skripty Gemius. To umožňuje získať prehľad o zvykoch užívateľov, ktorí súhlasili so sústavným monitorovaním svojich stránok a internetových aplikácií.
Údaje získané zo štúdie budú dostupné v aplikácii gemiusExplorer, ktorá bola vytvorená špeciálne pre mediálne plánovanie. Časť týchto údajov, ktoré umožňujú užívateľovi držať krok so súčasnými trendmi v rámci maďarského internetu, je prezentovaná na špeciálnej internetovej stránke. Ďalšia výhoda, ktorá je určená predovšetkým pre agentúry a zadávateľov reklamy, spočíva v možnosti použitia dát získaných z výskumu Gemius pre internetové plánovanie. Tieto dáta môžu byť analyzované spoločne s údajmi z výskumných projektov realizovaných na iných médiách. Ako hovorí Tamás Ács, manager spoločnosti Gemius v Maďarsku: „Som veľmi rád, že asociácie Gemius-Ipsos bola hlavnými subjektmi internetového trhu vybraná, aby v Maďarsku poskytovala štandardný výskum. Našou výhodou sú značné skúsenosti a znalosti, ktoré sme získali vďaka nášmu pôsobeniu na viacerých trhoch, vrátane štvorročného pôsobenia v Maďarsku. Som si istý, že náš výskum v blízkej budúcnosti významným spôsobom prispeje k rozvoju internetovej reklamy, pretože naše nástroje umožňujú výskum akéhokoľvek internetového obsahu.”
Štandardizácia výskumu na tomto trhu a poskytovanie vysoko kvalitných dát je rozhodujúca pre harmonický rozvoj. Dôveryhodnosť dát z výskumu, ktorý prevádzkuje Gemius a Ipsos, je zaručená vďaka nezávislosti týchto subjektov na iných subjektoch internetového trhu. To, že asociácia Gemius a Ipsos zvíťazila v tomto tendri ukazuje, že subjekty, ktoré rozhodovali o víťazovi tendra, oceňujú jej flexibilný prístup k potrebám maďarského trhu, zároveň ako najdôležitejší faktor z pohľadu mediálnych agentúr, a tým je transparentnosť poskytovaných dát.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk