Konferencia o kvalite vo verejnej správe 2009

Tlačový servis  /  08. 12. 2009, 00:00

V dňoch 8. - 9. decembra 2009 prebieha v Bratislave 6. medzinárodná konferencia o kvalite: Manažérstvo kvality vo verejnej správe .

Zameranie konferencie

 

Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky organizuje už po šiestykrát medzinárodnú konferenciu o kvalite: Manažérstvo kvality vo verejnej správe v Bratislave v účelovom zariadení SÚZA. Záštitu nad konferenciou prevzala Únia miest Slovenska.

 

Európske trendy zdôrazňujú potrebu efektívnej verejnej správy. Rezonujú pojmy ako funkčnosť, dostupnosť, e-government, ústretovosť a profesionalita úradníkov, odstránenie byrokracie a maximálna efektívnosť. Sem smerujú snahy slovenskej verejnej správy - zlepšovať kvalitu života občanov. Spôsobov existuje niekoľko – zníženie administratívnej záťaže, zjednodušenie dostupnosti služieb, pravidelné zisťovanie spokojnosti a požiadaviek zákazníka, zainteresovanie občana do definovania služieb či jeho zapojenie do rozhodovacích procesov. Ústredným motívom však stále zostáva zákazník – občan. Služby verejnej správy sú službami pre spoločnosť, občana, zákazníka.

Konferencia sa snaží dať priestor týmto aktuálnym téma a odpovedať na otázky, ako budovať dôveru svojho zákazníka, ako sa snažiť o transparentnosť a otvorenosť, ako splniť požiadavky a očakávania občanov.

 

Program konferencie je rozdelený do dvoch častí. Plenárna časť sa venuje modernizácii územnej samosprávy, efektívnosti a kvalite výkonu verejnej správy. Veľká pozornosť je venovaná odovzdaniu skúseností účastníkov súťaže Národná cena SR za kvalitu 2009, nástrojom a modelom kvality vo verejnej správe v Slovenskej republike a v zahraničí.

Workshop I., ktorý sa uskutoční dnes popoludní sa venuje manažérstvu kvality  na slovenských a českých mestských úradoch a workshop II. sa orientuje na výmenu informácií v oblasti sociálnych služieb.

Druhý deň konferencie je venovaný manažérstvu informácií a zavádzaniu procesného manažérstva a procesného prístupu na ministerstvách a úskaliam merania výkonnosti a zvyšovaniu dôveryhodnosti organizácie verejnej správy.

 

Kľúčové témy

  • Kvalitná a transparentná verejná správa = spokojnosť a dôvera obyvateľov

  • Efektívnosť a kvalita výkonu verejnej správy

  • Využitie modelu kvality v rezorte školstva

  • Skúsenosti francúzskej La Poste s modelom kvality

  • Projekt Talent Management – porovnanie súkromný a verejný sektor

  • Systém manažérstva kvality v mestských úradoch

  • Kvalita v sociálnych službách

  • Význam informácií v štátnej správe

  • Zavádzanie procesného riadenia a procesného prístupu

 

Program konferencie

 

Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže Top manažéri kvality roku 2009

 

Pri príležitosti konania konferencie budú tiež vyhlásené výsledky súťaže Top manažéri kvality roku 2009. Poslaním súťaže je posilniť tradíciu hodnotenia a oceňovania významných predstaviteľov manažérstva kvality v Slovenskej republike. Súťaž je reprezentáciou moderných metód manažérstva, ich vývoja a trendov. Zároveň umožňuje zviditeľniť a oboznámiť širokú verejnosť s osobnosťami z oblasti manažérstva kvality, s výsledkami ich práce a poukázať na ich úlohu pri rozvoji našej ekonomiky.

 

Ocenenie je určené manažérom kvality v organizáciách, ktorí každodenne prispievajú k rozvoju a napredovaniu organizácií, pre ktoré pracujú. Do súťaže mohli zástupcovia manažmentov organizácií prihlásiť zmocnenca pre kvalitu, manažéra kvality, špecialistu kvality, metodika modelu výnimočnosti EFQM alebo modelu CAF, pričom uvedenú funkciu musí uchádzač vykonávať v Slovenskej republike najmenej 3 roky.

 

Ocenenia bude odovzdávať predseda Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR v dvoch kategóriách:

 

Kategória A) Top manažér kvality daného roku - súkromný sektor,

Kategória B) Top manažér kvality daného roku- sektor verejnej správy.

 

Hodnotila sa osobná zásluha na úspešnej činnosti organizácie, vysoká kvalifikácia v odbore aj v oblasti riadenia, výrazné schopnosti strategického myslenia a inovácie, schopnosť získať spolupracovníkov pre ciele organizácie. Rovnako sa prihliadalo na dosiahnutú odbornosť v danej oblasti, osobnú angažovanosť v danej oblasti mimo organizáciu, manažérske zručnosti, osobný podiel na budovaní/rozvoji systému manažérstva kvality, podiel na osobnom trvalom vzdelávaní a rozvoji spolupracovníkov, osobný podiel na vykonávaní auditov, podiel na zavádzaní nových prístupov a pod.

Neprehliadnite: