Poskytovatelia managed services vidia väčšinu systémov pre vzdialený monitoring a správu (RMM) ako „softvér do zásuvky“

Tlačový servis  /  04. 12. 2009, 00:00

Spoločnosť GFI Software, popredný softvérový vývojár na trhu s bezpečnostnými nástrojmi, oznámila výsledky prieskumu riešení pre vzdialený monitoring a správu (RMM – Remote Monitoring & Management), ktorý sa uskutočnil medzi poskytovateľmi managed services (MSP – Managed Service Provider), špecializovanými predajcami (VAR – Value Added Reseller) a poskytovateľmi IT podpory.

Z výsledkov vyplynulo, že takmer polovica všetkých poskytovateľov riadených služieb považuje implementáciu RMM za príliš ťažkú a zároveň im zložitosť systému nedovoľuje využívať jeho väčšiu časť. Takmer polovica poskytovateľov IT podpory a riadených služieb ďalej uviedla, že počiatočné investície do softvéru RMM sú pre nich veľmi vysoké a 42 % z nich sa vyjadrilo, že návratnosť investície (ROI – return on investment) nespĺňa ich očakávania.

Celosvetový on-line prieskum urobila divízia GFI MAX v júni 2009. V jeho rámci bolo viac ako 200 poskytovateľov IT podpory a riadených služieb opýtaných na svoju spokojnosť s inštaláciou a prevádzkou RMM systému, zaškolením užívateľov, cenovými modelmi a návratnosťou investície.

Medzi najviac oceňované funkcie RMM sa podľa respondentov radí monitoring serverov, monitoring LAN & Windows, správa aktualizácií (Patch Management) a vzdialená podpora (Remote Support). Hlavným dôvodom pre využívanie RMM je schopnosť ponúknuť rýchlejší čas odozvy a preventívnu údržbu.

Prieskum ďalej ukázal, že takmer polovici (47 %) respondentov trvá uvedenie RMM systému do plnej prevádzky dlhšie než mesiac (od okamihu nákupu softvéru). Jedna pätina respondentov (20 %) dokonca uviedla, že im ten istý úkon trvá dlhšie než 6 mesiacov.

Pre 41 % respondentov býva úplné zaškolenie technikov do systému záležitostí kratšie než 1 mesiac, zatiaľ čo iným 15 % opýtaných zaberie zaškolenie užívateľov dlhšie než 6 mesiacov.

Väčšina (56 %) respondentov priznáva, že ich personál nemá čas preštudovať si celý RMM systém. Zo zostávajúcej skupiny tých, ktorí študovali celý systém, si 40 % manažérov IT podpory myslí, že sa ich technické tímy ponorili do detailov implementácie RMM tak hlboko, že stratili svoju orientáciu na zákazníkov.

Doug Wilson, výkonný riaditeľ divízie GFI MAX, povedal: „Prieskum odhalil nespokojnosť užívateľov s mnohými RMM systémami, hlavne z dôvodov časovo náročného zaškolenia užívateľov a zložitého nastavenia systému. Počas svojich stretnutí s poskytovateľmi riadených služieb som pochopil ich obavu, že tieto veľké a nafúknuté systémy im v skutočnosti bránia v poskytovaní hodnoty svojim zákazníkom. To ešte viac prehĺbilo môj názor, že nafúknuté riešenia (bloatware) sú vlastne to isté, čo softvér do zásuvky (shelfware), teda softvér, ktorý nie je nikdy reálne nasadený, čo platí hlavne v ob-lasti RMM. Myslím, že ak systém nie je možné sprevádzkovať do 10 minút, pravdepodobnosť, že bude využívaný ako každodenný nástroj na podporu produktivity, je veľmi nízka. Preto sa aj naďalej zameriavame na jednoduchšie a menej komplikované riešenia pre monitoring v reálnom čase, vzdialenú podporu, sledovanie majetku a reportovacie nástroje, ktoré sa dajú jednoducho implementovať a používať. Tieto riešenia majú veľkú šancu stať sa produktívnymi nástrojmi pre poskytovateľov riadených služieb.“

Neprehliadnite: