Spoločnosť Samsung si upevnila svoje vedúce postavenie v oblasti LCD televízorov v Európe

Tlačový servis  /  06. 11. 2009, 00:00

Spoločnosť Samsung Electronics si do svojho zoznamu pridala niekoľko ďalších európskych krajín, v ktorých dosiahla najväčší trhový podiel v kategórii LCD televízorov.

Priamym dôsledkom tohto stavu je, že elektronický gigant rozšíril svoje „teritórium prvenstva v predaji televízorov“ na najväčšom trhu s televízormi na svete, kde si udržal vedúce postavenie v predaji LCD televízorov už štvrtý rok po sebe.

 

 

Spoločnosť Samsung Electronics oznámila, že v kumulovanom predaji LCD televízorov dosiahla prvenstvo v 16-tich krajinách (stav k augustu), vrátane Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska, Francúzska, Nemecka, Talianska, Španielska a Portugalska. Agentúra GfK, ktorá realizovala marketingový prieskum, monitorovala celkovo 19 európskych krajín.

 

Za rovnaké obdobie minulého roka sa spoločnosť Samsung stala jednotkou v predajnosti v 12-tich európskych krajinách. Tohtoročným obsadením prvého miesta v Nemecku, Španielsku, Rakúsku a Fínsku si najväčší svetový výrobca elektroniky posilnil svoju vedúcu pozíciu nielen v počte predaných kusov, ale aj v celkovej hodnote predaja.

 

V Nemecku spoločnosť Samsung do poslednej chvíle bojovala o prvenstvo na trhu LCD televízorov so spoločnosťou Philips. Kórejský výrobca však v apríli tohto roka prevzal vedenie v oblasti predaja špičkových modelov, a to okamžite po uvedení svojich LED televízorov na trh. Trhový podiel spoločnosti Samsung, ktorý dovtedy dosahoval 10 %, postupne narástol na hodnotu 25,1 % v auguste, pričom trhový podiel na báze kumulovaného predaja sa vyšplhal na 21,1 % (prvé miesto s 21% podielom podľa počtu kusov).

 

Okrem toho sa spoločnosť Samsung umiestnila na prvej priečke podľa množstva ako aj kvality, pričom jej podiel neustále rástol v Španielsku, Rakúsku a Fínsku na 24,8 %, 22,5 % a 35,3 % (podľa hodnoty kumulovaného predaja) a 23,7 %, 21,7 % a 34,3 % (podľa kumulovaného počtu predaných kusov) (údaje platné k augustu 2009).

 

Medzitým spoločnosť Samsung prekonala svojich konkurentov v hodnote kumulovaného predaja ovládnutím viac než 40 % trhu v Taliansku, Portugalsku a Švédsku. Dosiahnutím viac než 22% podielu na trhoch v ostatných krajinách zoznamu, demonštrovala spoločnosť Samsung silu svojich televízorov v Európe, kde určujú smerovanie trhu veľmi nároční a sofistikovaní spotrebitelia.

 

Najmä v Portugalsku, kde dopyt po LCD televízoroch neustále rastie, si spoločnosť posilnila svoju dominanciu dosiahnutím takmer polovičného podielu na trhu so 45,7% podielom v hodnote kumulovaného predaja (40,6 % podľa počtu predaných kusov) do augusta a 55,3 % v predajnej hodnote (50,6 % podľa počtu predaných kusov) v auguste samotnom.

 

Spoločnosť Samsung Electronics očakáva, že sa koncom tohto roka stane jednotkou vo všetkých 19-tich európskych krajinách, vrátane Holandska, Švajčiarska a Írska, kde jej v auguste chýbalo do prvenstva už len veľmi málo.

 

Spoločnosť Samsung si v počte predaných kusov v Holandsku ukrojila až 29,7 % trhu, pričom jej podiel podľa hodnoty predaja dosiahol 26,3 %, čo je len o 1 % menej, než mal prvý hráč v tomto segmente. V druhej polovici tohto roka sa spoločnosti podarilo ukoristiť najväčší trhový podiel podľa hodnoty predaja, čiže je vysoko pravdepodobné, že sa do konca roka stane jednotkou na trhu. Spoločnosť Samsung rovnako stiahla náskok prvého hráča vo Švajčiarsku a Írsku, keď uvedenie LED televízorov na trh prispelo k neustálemu rastu jej trhového podielu.

 

Analytici uvádzajú, že LCD televízory spoločnosti Samsung Electronics by mohli v Európe získať prvenstvo hlavne z toho dôvodu, že spoločnosť úspešne zrealizovala a prevádzkuje svoje lokálne výrobné systémy na Slovensku a v Maďarsku, vďaka čomu dokáže uspokojovať rýchlo rastúci dopyt po televízoroch v Európe a zároveň efektívne riadiť zásobovaciu sieť a prevádzkovať plánovací systém presne podľa aktuálneho dopytu.

 

Spoločnosť Samsung navyše uvádza do života v každej oblasti marketingové aktivity presne prispôsobené miestnym pomerom a lokálne kultúrne podujatia ako napríklad festival White Night (Nuit Blanche) vo Francúzsku a týždeň módy Fashion Week v Taliansku. Séria pozitívnych hodnotení produktov značky Samsung od expertov v rôznych európskych krajinách pravdepodobne tiež prispela k víťazstvu medzi európskymi zákazníkmi, ktorí sú známi svojimi vysokými nárokmi a vyhovieť ich požiadavkám je pomerne náročné.

 

LED televízory Samsung, ktoré v USA získali cenu CES Innovation a Eco Design, v Nemecku cenu iF Material, cenu za najlepší svetový dizajn, zlatú cenu IDEA, v Európe cenu za najprestížnejší elektronický AV produkt, cenu EISA a v Rusku cenu „Výrobok roka“, chváli väčšina európskych médií.

 

Talianske médium AF Digitale, zamerané na hodnotenia digitálnych zariadení, udelilo LED televízorom Samsung série 8000 najvyššie hodnotenie 10 hviezdičiek, pričom vyzdvihlo ultra tenký dizajn podobný rámu obrazu a vynikajúcu kvalitu obrazu so skutočnou 240 Hz technológiou. Najväčší francúzsky denník, Le Monde, vo svojej on-line verzii pridelil LED televízorom Samsung najvyššie skóre 5 hviezdičiek. Hlavnými dôvodmi boli špičková kvalita obrazu s vysokým kontrastným pomerom, ultra tenký dizajn a špičkové rozhranie so štyrmi HDMI konektormi, konektorom USB 2.0 a možnosťou bezdrôtového pripojenia k sieti Internet.

 

Úspech na európskom trhu televízorov s plochými obrazovkami chápeme ako vstupnú brána k ovládnutiu celosvetového trhu. Preto je možné obrazne tento trh prirovnať k bojisku, kde si globálne spoločnosti vyhlásili totálnu vojnu," uviedol Kim Yang-kyu, senior viceprezident divízie Visual Display Division spoločnosti Samsung Electronics. „Očakávame, že sa päť rokov po sebe staneme jednotkou v predaji LCD televízorov, pretože technologická vyspelosť televízorov Samsung je už v povedomí na celom svete. Pomáhajú nám k tomu aj naše diferencované marketingové stratégie," dodal.

Neprehliadnite: