Marek Poleč / 01. 11. 2009, 21:06
Spoločnosť Google uzatvorila partnerstvo s webovými službami Lala a iLike z MySpace. Týmto krokom chce hudobným fanúšikom uľahčiť život pri vyhľadávaní hudobných skladieb a motivovať ich k ich následnej kúpe.
Nová služba s názvom Google OneBox pomáha nájsť poslucháčom piesne zadaním názvu, albumu, mena interpreta alebo dokonca iba jedného, či dvoch riadkov textu zo skladby. Následne im umožňuje vypočuť si ich 30-sekundové ukážky (príp. celé skladby) v pop-up okne, pričom im je ponúknutý link s možnosťou ich legálneho zakúpenia. Takéto vyhľadávanie zatiaľ funguje iba v USA a pomáha spoločnosti upevniť si pozíciu v hudobnom priemysle, kde doteraz kraľuje Apple iTunes so svojím 70% podielom.
Hoci aj Google nespolupracuje priamo s nahrávacími štúdiami ako Sony Music Entertainment a Warner Music Group, má od týchto významných spoločností plnú podporu. Mark Mulligan, analytik z agentúry Forrester povedal, že nová služba od Google by mala byť akousi alternatívou k ilegálnemu sťahovaniu a zdieľaniu hudby. Podľa spoločnosti Google sa výrazy ako hudba, skladba, či pieseň nachádzajú v top 10 rebríčku najhľadanejších slov všetkých čias.
Aj napriek veľkej popularite hudobných služieb ako iTunes, Spotify, Pandora, Rhapsody, či LaLa sme v Európe svedkami skôr ich pozvoľného nástupu. Azda najobľúbenejšou je práve Spotify, ktorá začína získavať na popularite. Táto bezplatná služba na streamovanie hudby bola spustená ešte v roku 2008 a dnes má viac ako 2 milióny užívateľov v UK a viac ako 6 miliónov po celej Európe.
Zdroje: news.bbc.co.uk, google.com/landing/music
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk