Marek Molnár / 06. 10. 2009, 11:43
Máte v aute iba rádio, ale chceli by ste počúvať svoje obľúbené mp3? Predstavíme Vám možné riešenie, ktorým je FM transmitter.
Valcové telo veľkosti 40 x 40 x 110 mm sa skladá z dvoch spojených častí. Spodná sa dáva do otvoru pre 12V zariadenia v aute. Vrchná časť obsahuje ovládacie prvky, displej, SD/MMC slot a konektor Line in. Na spodnej strane sa ešte nachádza USB slot, ktorý môže slúžiť okrem pripojenia USB flashdisku, aj ako nabíjačka USB zariadení.
Spojenie oboch častí zabezpečuje kĺb, ktorý umožňuje natočiť hornú časť v jednej osi o cca 80°. Celkovo je dizajn príjemný a v aute nepôsobí rušivo. K transmitteru sa v dodávke nachádza aj tenké diaľkové ovládanie.
Po zastrčení do auto zapaľovača sa zariadenie zapína automaticky samo. V prípade, že sa v ňom nachádza karta s MP3/WMA súbormi, načíta ich a začne vysielať FM signál. Tento je v rozsahu 87,7 - 107,9 MHz, ktorý je bežným rozsahom u nás predávaných rádií.
Výkon vysielača nemusí byť veľký, veď zapaľovač v aute sa obvykle nachádza neďaleko rádia.
Transmitter nerozpoznáva adresárovú štruktúru, ani nenačíta názvy pesničiek. Jednoducho len zobrazuje ich celkový počet, resp. keď hrá, tak zobrazuje poradové číslo pesničky. Užívateľovi tento fakt vadiť zrejme vôbec nebude, keďže čitateľnosť displeja je biedna a vidieť zobrazené znaky segmentového displeja je možné len v šere.
Oveľa lepšou alternatívou by bolo vysielanie RDS (Radio Data System) a zobrazovanie prenechať na displeji samotného rádia.
Nízka čitateľnosť displeja nie je bohužiaľ jediným negatívnym atribútom tohoto zariadenia. Diaľkové ovládanie si nezasluhuje prívlastok diaľkové. Napriek vymenením batériám je potrebné ho k zariadeniu takmer priložiť. Na vzdialenosť 30 cm už nezareaguje vždy.
Najdôležitejším krokom k správnemu nastaveniu je potrebné nájsť frekvenciu, ktorá nie je obsadená okolitými FM vysielačmi. V prípade, že sa od ich frekvencií dostatočne nevzdialite bude interferencia vĺn značná. Hoci ich FM vysielač v aute "prekričí", je reprodukcia plná rušenia.
Pri použití prázdnej frekvencie je prehrávanie o poznanie čistejšie. V medzerách medzi skladbami, či tichších skladbách však je ešte stále veľmi patrný brum. Ten budete počuť hlavne pri vypnutom motore. Pri slabšie odrušenej elektronike v aute sa do reprodukcie dostávajú aj otáčky motora.
Problémom ostávajú aj dlhšie cesty počas ktorých sa auto dostáva do rôznych frekvenčných polí a po krátkom čase je nutná výmena frekvencie.
Prvý dojem z dizajnu zariadenia je pozitívny. Bohužiaľ odporučiť sa dá len nenáročným užívateľom, ktorým trochu brumu nevadí.
www.alza.sk
d3agl3
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk