Yahoo zlepšuje svoj vyhľadávač, pripravuje reklamnú kampaň

Tomáš Kusenda  /  23. 09. 2009, 16:49

Aj napriek tomu, že sa Microsoft a Yahoo dohodli na tom, že Yahoo bude využívať vyhľadávač od Microsoftu, Bing, Yahoo neustále investuje do svojho vyhľadávacieho mechanizmu a prináša niekoľko zmien. Zároveň pripravuje reklamnú kampaň.

Do vynoveného vyhľadávacieho mechanizmu od Yahoo pribudol návrh slov, najmä ak sa jedná o príliš všeobecné slová, príbuzné slová, možnosť doplnkového vyhľadávania na populárnych stránkach a prehľadnejšie výsledky. Zároveň majú registrovaný návštevníci k dispozícii akýsi poznámkový blok, kde si môžu zapisovať rôzne poznámky k vyhľadávanému slovu, či stránke.

Nová štruktúra výsledkov sprehľadňuje vyhľadávanie a zmenám sa nevyhlo ani vyhľadávanie obrázkov, či videí.

Vyhľadávanie má v sebe už dávnejšie mechanizmus na kontrolu webstránok a tak je návštevník ihneď informovaný, či je stránka v poriadku alebo by sa na nej mohol nachádzať škodlivý kód.

Postup Yahoo! je naozaj zaujímavý, keďže sa spoločnosť dohodla s Microsoftom, že odstúpi od vlastného vyhľadávača, namiesto toho bude výsledky hľadania poskytovať Bing. Možno sa však jedná o dlhodobý plán spoločnosti Yahoo a môže nás ešte prekvapiť.

Zároveň s týmto krokom šéfka Yahoo, Carol Bartz, informovala, že Yahoo pripravuje reklamnú kampaň s názvom “Si to ty!“ a investuje do nej 100 miliónov dolárov. Avšak nepovedala, aké služby bude Yahoo vo svojej kampani propagovať. Najpravdepodobnejšou možnosťou je propagácia celku, svojho freemailu, ale hlavne služby Zimbra, ktorú spoločnosť pred dvomi rokmi kúpila za 350 miliónov dolárov. Služba Zimbra poskytuje e-maily pre malé, stredné a veľké spoločnosti.

Bartzová sa k reklame vyjadrila nasledovne: „Všetky služby, ktoré poskytujeme sú pre nás kľúčové a tie, ktoré nie sú buď predáme, alebo zrušíme.

Yahoo je druhou najnavštevovanejšou stránkou v USA, na prvom mieste je Google. Tieto zmeny sú súčasťou ozdravného procesu spoločnosti, ktorý pripravila Bertzová po tom, ako dostala vedenie firmy a dôveru investorov. Yahoo sa ešte stále nachádza v červených číslách.

 

Zdroj: reuters.com, yhoo.client.shareholder.com

Autor: Tomáš „Kusi“ Kusenda

Neprehliadnite: