Nové štandardy výskumu internetovej populácie v Slovinsku

Tlačový servis  /  17. 08. 2009, 00:00

Slovinská reklamná komora (SOZ) zavádza v spolupráci so spoločnosťami Valicon ako dodávateľom a spoločnosťou Gemius ako subdodávateľom nové štandardy v prevádzkovaní výskumu internetovej populácie.

Slovinsko je 16. krajina, ktorá schválila metodológiu gemiusAudience ako štandard pre výskum profilov internetových stránok. Výskumná a konzultačná spoločnosť Valicon spolu so svojim partnerom, spoločnosťou Gemius, poskytla v júni 2009 pre MOSS prvú oficiálnu analýzu zvykov slovinských internetových užívateľov.

 

 

Obe spoločnosti poskytujú dôveryhodné, transparentné a regionálne porovnateľné dáta o pohybe na internetových stránkach a profiloch užívateľov pre združenie MOSS (Merjenje Obiskanost Spletnih Strani). MOSS pôsobí pod patronátom Slovinskej reklamnej komory (Slovenska Oglaševalska Zbornica) a bude zároveň oficiálnym názvom výskumu gemiusAudience v Slovinsku. Zmluva o poskytovaní výsledkov bola podpísaná až do konca roku 2011 so spoločnosťou Valicon ako s hlavným dodávateľom a so spoločnosťou Gemius, ktorá poskytne svoje najmodernejšie know-how ako subdodávateľ.

 

V skutočnosti už Gemius a Valicon v Slovinsku spolupracujú na projekte gemiusAudience od roku 2007, kedy boli poskytnuté prvé dáta o tomto trhu. Víťazstvo v tendre, ktorý organizoval MOSS len potvrdil to, že táto krajina potrebuje poskytovateľa, ktorý má prehľad o dianí a trendoch v celom regióne. To tiež dokazuje, že slovinskí vydavatelia a agentúry potrebujú viac, než analýzu rankingu pohybu na stránkach. Väčšina z nich je ochotná investovať do praktického nástroja pre mediálne plánovanie, ktorý im umožní pripravovať internetové marketingové stratégie založené na znalosti štruktúry internetovej populácie a zvykov užívateľov. Širšie je tiež poskytované portfólio štatistík a množstva dodávaných dát. Je dôležité poznamenať, že vydavatelia môžu získať nie len svoje vlastné štatistiky v rámci analytického nástroja gemiusTraffic, ale tiež porovnávacie analýzy spolu s výsledkami MOSS, ktoré sú dodávané raz za mesiac v súboroch aplikácie gemiusExplorer.

 

Kompletný hybridný výskum internetovej populácie, v rámci ktorého spoločnosť Gemius zodpovedá za časti site-centric, user-centric a integráciu dát, by nebolo možné prevádzkovať bez štrukturálnej offline štúdie, za ktorú je zodpovedná spoločnosť Valicon. Cieľom tohto komplexného výskumu je určiť štruktúru internetovej populácie tak, aby mohli byť výsledky vážené a porovnávané. Váženie dát prebieha z tohto dôvodu, aby došlo ku korekcii prípadnej nerovnováhy v rámci profilov vzorky užívateľov.

 

"Spoločnosť Gemius je hrdá na to, že môže poskytovať dáta o slovinskom internetovom trhu ako partner MOSSu. Naša spolupráca s Valiconom má v regióne už dlhú tradíciu a obe spoločnosti majú prehľad o potrebách a očakávaniach internetového trhu, ktoré ako dúfame, naplníme pomocou nášho online merania internetovej populácie” hovorí Gregor Nisavic, country manager spoločnosti Gemius v Slovinsku.

 

Využitie údajov z výskumu MOSS bude kľúčové pre ďalší vývoj trhu, čo veľmi vítajú hlavné internetové subjekty, ktoré tak získajú nové nástroje pre analýzu online dát. Veríme, že s pomocou týchto nástrojov bude mediálne plánovanie efektívnejšie pretože obsah webových stránok bude optimalizovaný,” súhlasí Vesna Zakarić, riaditeľka predaja Valiconu.

 

V rámci analýzy prvých oficiálnych výsledkov výskumu, ktoré boli prezentované na tlačovej konferencii v Ľubľane, bolo možné zaznamenať niekoľko zaujímavých trendov a tendencií. Podľa výskumu MOSS za jún 2009 bolo v Slovinsku 1,143,187 internetových užívateľov (vo veku 10-75). Reach všetkých 109 webov, ktoré boli zapojené do výskumu v tomto období, dosiahol 1,086,028 internetových užívateľov z rôznych slovinských IP adries. Toto číslo odpovedá zhruba 95% všetkých slovinských užívateľov a predpokladá sa jeho ďalší nárast.

 

V júni 2009 spravili užívatelia zo Slovinska 513 mil. zobrazení, pričom priemerný počet zobrazení na návštevníka sa pohyboval okolo 472. Na základe výskumu gemiusAudience sa výsledky pre chorvátsky trh za tento mesiac pohybovali okolo 381 zobrazení na užívateľa, čo je výrazne menej. Naviac pokiaľ porovnáme priemernú dobu, ktorú na internete v júni strávil priemerný slovinský návštevník, uvidíme, že chorvátsky výsledok je kratší o takmer 2,5 hodiny. V júni Slovinci strávili na internete v priemere takmer 10 hodín na užívateľa a Chorváti 7 hodín 23 minút na užívateľa. Pokiaľ ide o počet reálnych užívateľov, tak sú najpopulárnejšími slovinskými webmi 24ur.com, najdi.si, siol.net, rtvslo.si, bolha.com a tis.telekom.si.

 

Neprehliadnite: