Najviac nového internetu sa predáva na vidieku, najmenej v mestách

Tlačový servis  /  03. 08. 2009, 00:00

Väčšina záujemcov, ktorí si vo veľkých mestách prídu objednať internet, ho už predtým doma využívala a rozhodla sa pre zmenu poskytovateľa. Mnoho z nich prichádza s jasnou predstavou, o aké služby má záujem. Najviac služieb úplne novým používateľom internetu sa predáva na vidieku, kde ľudia majú oveľa menšiu možnosť vyberať si medzi konkurenčnými ponukami.

Vo veľkých mestách je čoraz zriedkavejšie, aby si internetové služby zadovažovali ľudia, ktorí s nimi ešte predtým neprišli do kontaktu. Záujemcovia, ktorí menia svojho poskytovateľa, mnohokrát prichádzajú s vlastnou predstavou o tom, aká rýchlosť by im vyhovovala a ich najčastejšou požiadavkou je to, aby bol internet časovo, prípadne dátovo neobmedzený.

 

Asi 70 percent ľudí z väčších miest, ktorí si prídu do Slovanetu objednať internetové služby, prichádza od iného poskytovateľa a internet už predtým doma využívalo,“ odhaduje Dušan Mozola, riaditeľ retailového predaja Slovanetu. V menších mestách je pomer internetových nováčikov a dlhodobejších používateľov služieb približne vyrovnaný. Najväčší podiel predaja „nového internetu“ je v menších obciach, kde sú však zákazníci odkázaní na menej alternatív pripojenia a majú výrazne obmedzené možnosti výberu medzi konkurenciou.

 

Niektorí provideri majú pre zákazníkov, čo sa rozhodnú zmeniť poskytovateľa, pripravené zaujímavé výhody. Napríklad Slovanet im počas zvyšnej doby viazanosti u konkurencie poskytne svoje služby na optickej infraštruktúre zadarmo po dobu až 6 mesiacov. „Je to ideálne riešenie pre tých, ktorí túžia čo najskôr vymeniť napríklad staré ADSL alebo bezdrôtové pripojenie za modernú optiku. Na stabilnejší a rýchlejší internet nemusia čakať niekoľko dlhých mesiacov, môžu ho začať využívať ihneď,“ dopĺňa Dušan Mozola.

Neprehliadnite: