Technológia HP urýchľuje dizajnérsky proces v tíme BMW Williams F1

Tlačový servis  /  12. 03. 2003, 00:00

Spoločnosti HP sa podarilo výrazne zlepšiť konkurenčnú výhodu tímu Williams F1 pre nadchádzajúcu sezónu 2003 šampionátu Formuly 1. Využitím komplexných aerodynamických aplikácií technológia HP umožnila tomuto tímu dramaticky (až pätnásťnásobne) skrátiť čas potrebný na návrh vozidla.

Spoločnosti HP sa podarilo výrazne zlepšiť konkurenčnú výhodu tímu Williams F1 pre nadchádzajúcu sezónu 2003 šampionátu Formuly 1. Využitím komplexných aerodynamických aplikácií technológia HP umožnila tomuto tímu dramaticky (až pätnásťnásobne) skrátiť čas potrebný na návrh vozidla.

Podarilo sa dosiahnuť výrazné úspory pomocou zvýšeného výpočtového výkonu, ktorý zabezpečujú superpočítače HP, a implementáciou inovatívnych riešení a skúsenosti.

Prítomnosť spoločnosti HP je v tíme viditeľná na každej úrovni. Od dizajnu až analýzy údajov po skončení pretekov. Integrované riešenia siahajúce od ICT (Information and Communications Technology) až po špičkové HP Evo notebooky a výkonné zariadenia HP AlphaServer™ pripojené k serverom HP ProLiant zabezpečujú nepretržitú komunikáciu v reálnom čase medzi vyše 450 pracovníkmi tímu Williams F1 po celom svete a ústredím tímu v meste Grove vo Veľkej Británii.

Globálne zdroje spoločnosti HP priniesli tímu BMW WilliamsF1 racionalizáciu časovo-náročných analytických procesov,“ povedal Andrew Collins, riaditeľ podnikového sponzoringu a Global F1 zo spoločnosti HP. „Lepšia efektívnosť spojená so zvýšenou výpočtovou silou znamená, že tento tím teraz dokáže realizovať komplexnejšie simulácie. To naopak zabezpečuje detailnejšiu analýzu viac ako 3000 komponentov tvoriacich súčasť vozidla F1. Partnerstvo spoločnosti HP s jedným z vedúcich podnikov pôsobiacich v športovom odvetví, ktoré je najviac závislé od nových technológií, je prirodzené. Zároveň toto partnerstvo demonštruje ako príslušná technológia dokáže zlepšiť dosahované výsledky.“

Revolučná karoséria FW25 sa zrodila na základe analýzy
a vyčerpávajúcich simulácií, ktoré bolo teraz v porovnaní s 15 hodinami v minulosti možné vykonať za hodinu. Zlepšená efektívnosť znamená, že inžinieri môžu stráviť viac času testovaním a vylepšovaním auta priamo na obrazovke.

Dômyselné numerické výpočty v oblasti Computational Fluid Dynamics (CFD), realizované na superpočítači HP, poskytujú inžinierom detailné a presné informácie o správaní sa vozidla. CFD simuluje aerodynamiku vozidla zo všetkých uhlov a umožňuje tak konštruktérom lepšie porozumieť skutočnosti, kde sa nachádzajú body trpiace najvyšším tlakom a námahou materiálu.

Dokončené virtuálne prototypy sú následne spracované pomocou HP tlačiarenských a zobrazovacích riešení, ktoré tvoria integrálnu súčasť dizajnu a výrobného procesu na dizajnérskom pracovisku. Tieto riešenia ponúkajú vyššiu rýchlosť a spoľahlivosť pri zníženej nutnosti zásahov zo strany obsluhy, čo zároveň znižuje náklady prostredníctvom urýchlenia výrobného procesu.

Rok 2002 nám ukázal, že naša karoséria síce bola vzorom spoľahlivosti, avšak zároveň sme si uvedomovali, že tu stále existoval priestor na ďalšie vylepšenia, predovšetkým v oblasti aerodynamiky,“ povedal Patrick Head, technický riaditeľ WilliamsF1 zodpovedný za prípravu karosérie. „Partnerstvo s HP nám prinieslo nevyhnutné technologické prvenstvo a znalosti potrebné na navrhnutie revolučného modelu karosérie FW25. Nemusíme tak opakovane používať modifikovanú verziu FW24 z predchádzajúcej sezóny. Tento vzťah nám zároveň zabezpečí, že sa výkon karosérie FW25 bude v priebehu sezóny 2003 neustále zlepšovať.“

Dokonale využívame šírku a hĺbku technologického know-how HP,“ povedal Neil Davis, IT vývojový manažér, WilliamsF1. „Čokoľvek si len zažiadame v oblasti IT, to nám spoločnosť HP naozaj dokáže dať k dispozícii. Znamená to, že si môžeme zachovať efektívnejšiu vnútornú IT organizáciu a koncentrovať sa viac na samotné pretekárske vozidlá. Globálna prítomnosť HP zabezpečuje, že sa môžeme                spoľahnúť na ich technickú podporu či už priamo v našom ústredí, počas testov alebo na trati.

Neprehliadnite: