HEJ.SK - NAJZNÁMEJŠÍ INTERNETOVÝ OBCHOD V SR

Tlačový servis  /  10. 07. 2009, 00:00

Podľa najnovšieho prieskumu Mediaresearch Slovakia je najznámejším internetovým obchodom na Slovensku HEJ.sk. Spontánne ho pozná takmer 20% respondentov a v rámci podporenej znalosti takmer polovica Slovákov. Približne pätina ľudí tiež uviedla, že HEJ.sk je ich najčastejšie využívaným e-shopom.

Oficiálny auditor slovenského internetu Mediaresearch Slovakia v tomto obobí realizoval prieskum, z ktorého jasne vyplýva, že internetové obchodné centrum HEJ.sk je najznámejším e-shopom na Slovensku. Spontánne, bez nápovedy, ho pozná takmer 20% respondentov, v rámci podporenej znalosti pozná HEJ.sk takmer polovica Slovákov. Približne jedna pätina ľudí uviedla, že najčastejšie využívajú na nákup práve HEJ.sk. Pred ďalšimi podobne zameranými, konkurenčnými internetovými obchodmi sa HEJ.sk umiestnil s výrazným náskokom.

 

Pri internetovom obchodnom centre HEJ.sk sa genderový rozdiel – teda rozdiel medzi pohlaviami - prejavil najviac zo všetkých e-shopov. Pozná ho 65% mužov a 35% žien, najznámejší je u respondentov vo veku 25-34 rokov (35%). Pozná ho tiež 28% Slovákov vo veku 15-24 rokov, 19% 45 a viac ročných, ale aj 18% 35-44 ročných.

 

HEJ.sk je zo všetkých slovenských e-shopov najznámejší aj medzi ľuďmi s vysokoškolským vzdelaním – u 25% respondentov. Ako najznámejší ho tiež v prieskume uvedlo 45% stredoškolákov s maturitou a 29% respondentov zo základným vzdelaním alebo vyučených bez maturity.

 

Prieskum ukázal, že 20% Slovákov sleduje ponuku e-shopov niekoľkokrát týždenne, 33% niekoľkokrát mesačne a 5% dokonca denne alebo takmer denne. Niekoľkokrát mesačne nakupuje v internetových obchodoch 20% respondentov prieskumu.

 

Stanislava Dobrovolná, research specialist z agentúry Mediaresearch Slovakia k prieskumu uvádza: „Na otázku, ktoré produkty alebo produktové skupiny nakupujú respondenti najčastejšie, odpovedala približne polovica Slovákov oblečenie. Druhým najčastejšie kupovaným produktom sú knihy (44%) a ako tretia v poradí sa umiestnila elektronika, ktorú nakupuje viac ako tretina Slovákov. “

 

Prieskum uskutočnila počas júna 2009 agentúra Mediaresearch Slovakia na vzorke 506 respondentov starších ako 15 rokov formou net-panelu. Tento výber reprezentuje 1 868 383 obyvateľov Slovenska.

Neprehliadnite: