Renovácia portálu MSN zahrnie užšie prepojenie s Bingom

Tomáš Štark  /  21. 06. 2009, 22:32

Plánovaná jesenná renovácia celosvetového známeho portálu MSN nebude len o zmene vzhľadu a sviežich farbách. Microsoft ako vlastník portálu očakáva s touto zmenou aj nárast používateľov vyhľadávacieho nástroja Bing.

Spoločnosť posledné dni experimentovala s dizajnom a skúšala prilákať ľudí na rôzne dizajny vyhľadávacieho poľa na spomínanom portáli. V tom lepšom prípade sa im to podarilo, v prípade horšom si aspoň udržali súčasný počet vyhľadávaných reťazcov z lokality MSN. Ten doteraz predstavoval približne polovicu z celkového zaťaženia vyhľadávača. Oproti počtu ľudí, ktorí vyhľadávali prostredníctvom portálu MSN, len zopár jedincov navštívilo za účelom nájdenia informácií priamo adresu Live.com (dnes už Bing.com).

Medzi funkciami vyhľadávača Bing sa nachádza v americkej verzii aj možnosť vyhľadávania hotelov a leteniek cez možnosť „Travel", či nakupovania pomocou „Shopping". Portál MSN by chcel využiť práve tieto funkcie a priamo odkazovať na výsledky vyhľadávania Bing.com. Pôjde napríklad o kus nového oblečenia, ktorý bude recenzovaný alebo spomenutý na portáli s možnosťou vyhľadať najlepšie ceny a obchody, kde je možné tovar si zakúpiť. Aby dosiahli takýto stav portálu, Microsoft musí MSN prispôsobiť dizajn a bližšie prepojiť portál s Bingom.

Aby vyhľadávač získal obdiv a úspech, Microsoft sa snaží ponúkať zľavu na vybrané tovary. Ide napríklad o produkty značky Hewlett-Packard alebo Dell, ktoré sú medzi používateľmi obľúbené. Podľa manažérov Microsoftu by aj to mohol byť dôvod pre používateľov internetu dať Bingu šancu. Jednoznačný cieľ pre spoločnosť je konkurovať vyhľadávaču Google, no vedenie si je vedomé, že to bude stáť veľa peňazí a práce.

Zdroj: CNET News

Neprehliadnite: