Orange strojnásobil čistý zisk na 2,217 mld. Sk

Redakcia Inet.sk  /  06. 03. 2003, 00:00

Najväčší telekomunikačný operátor na Slovensku, spoločnosť Orange, oznámil rekordné výsledky hospodárenia v roku 2002. Orange Slovensko v uplynulom roku ukončil svoje hospodárenie s celkovým obratom 13,425 mld. Sk, čo znamená medziročný nárast o 32 %.

Podiel Orangeu na celkových tržbách mobilných operátorov na Slovensku zo služieb mobilnej komunikácie dosiahol v uplynulom roku 62,2 %, čo je najvyššia hodnota v histórii pôsobenia Orangeu na slovenskom trhu.

Zisk spoločnosti pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol k 31. 12. 2002 hodnotu 5,501 mld. Sk a medziročne sa tak zvýšil o 49 %. Marža na úrovni EBITDA z výnosov zo služieb mobilnej komunikácie bola v roku 2002 na úrovni 42,61 %. Spoločnosť hospodárila v tomto období s čistým ziskom vo výške 2,217 mld. Sk, čo znamená viac ako trojnásobný nárast oproti čistému zisku v roku 2001. Výsledky sú vypočítané podľa medzinárodných účtovných štandardov.

Výnosy z poskytovania dátových služieb sú v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou zložkou sieťových výnosov Orangeu Slovensko. V roku 2002 predstavovali výnosy spoločnosti Orange Slovensko z dátových služieb spolu s výnosmi z prevádzky SMS už viac ako 9 % celkových výnosov zo služieb siete.

V roku 2002 bola spoločnosť Orange Slovensko prvýkrát sebestačná v tvorbe cash-flow, keď dokázala vytvárať dostatočné vlastné finančné zdroje na krytie investícií. Spoločnosť Orange Slovensko preinvestovala v roku 2002 celkovo takmer 6,4 mld. Sk, vrátane nákupu licencie UMTS. „Znamená to, že z každej koruny tržieb od našich zákazníkov sme do investícií v uplynulom roku vložili takmer 50 halierov,“ povedal finančný riaditeľ firmy Frederic Debord. Drvivá väčšina investícií (takmer 4,9 mld. Sk) smerovala do ďalšieho skvalitnenia a rozvoja siete. Orange Slovensko v súčasnosti prevádzkuje najväčšiu mobilnú sieť GSM na Slovensku.

Celkový počet zákazníkov Orangeu v uplynulom roku medziročne vzrástol o viac ako 42 % na 1 713 370 aktívnych užívateľov.

Aj v roku 2003 bude Orange svojim zákazníkom prinášať jedinečné služby tak ako v roku 2002. Napríklad Obrazové správy, ktoré Orange uviedol vo februári 2003, si hneď na začiatku získali obrovskú popularitu aj vďaka najširšej ponuke akciových telefónov s farebným displejom s podporou MMS a ich širokej dostupnosti. „Obrazové správy vďaka našej ponuke nie sú len imidžovou záležitosťou. Za prvé tri týždne prevádzky tejto služby poslali naši zákazníci viac ako 144 000 obrazových správ,“ uviedol P. Lančarič.

Zdroj: tlačová správa Orange

Neprehliadnite: