Tlačový servis / 25. 05. 2009, 00:00
Jeden z podpredných internetových predajcov na Slovensku Obchodný-dom.sk realizoval v uplynulých mesiacoch rozsiahly zákaznícky prieskum, ktorý odhalil, že pri nákupoch cez internet sa slovenskí zákazníci už vyrovnali tým českým. Potvrdil tiež výsledky nezávislých štúdií.
Internetový obchod Obchodný-dom.sk realizoval rozsiahly zákaznícky prieskum medzi svojimi slovenskými, ale aj českými spotrebiteľmi. Výsledky jasne poukazujú na to, že Slováci dobehli v online nakupovaní svojich českých kolegov.
Na stránkach slovenskej pobočky internetového obchodu nakupujú rovnomerne muži (52%) aj ženy (48%) a to predovšetkým vo veku od 20 do 40 rokov - až 60% z opytovaných. 35% zákazníkov Obchodný-dom.sk je vo veku od 40 do 60 rokov. Prevažná väčšina zákazníkov má stredoškolské vzdelanie s maturitou (49%) alebo vysokoškolské vzdelanie (33%).
„Pre Českú republiku, v ktorej spoločnosť taktiež pôsobí, sú výsledky veľmi podobné - či už ide o vek, vzdelanie ale aj ostatné analyzované dáta.“, komentuje výsledky prieskumu Petr Šebek, konateľ internetového obchodu. „Dá sa teda konštatovať, že čo sa týka nákupov cez internet, tak Slováci svojich českých susedov dobehli. Rozdiel je len vo veľkosti trhu.“, dodáva.
Výsledky kopírujú aj závery nezávislej štúdie „Internet a Slovensko“ z februára tohto roku, ktorý realizovala agentúra TNS SK. Podľa tejto štúdie internet aktívne používajú najmä ľudia s vyšším vzdelaním – najmä stredoškolským s maturitou a vysokoškolským.
Zaujímavý je údaj týkajúci sa využívania internetu pri nakupovaní. Až 51% respondentov Obchodný-dom.sk uviedlo, že internet využíva doma a len 32% v práci. Každý deň ho však používa až 79% zákazníkov Obchodný-dom.sk. Podľa štúdie TNS SK aktívne internet využíva viac ako polovica obyvateľov Slovenska (53,7%) a z týchto respondentov ho dve tretiny najčastejšie využívajú doma (64,7%). Práca je podľa tejto štúdie najčastejším miestom využívania internetu pre štvrtinu (24,5%) Slovákov.
Z ďalších záverov zákazníckeho prieskumu e-shopu Obchodný-dom.sk vyplynulo, že pre 96% zákazníkov je pri nákupe najdôležitejším kritériom cena nasledovaná kvalitou doručenia zásielky (71%). Na treťom mieste zákazníci uvádzali rýchlosť doručenia (66%). Až 52% uprednostňuje internetový obchod podľa šírky ponuky tovaru, dôležité sú aj služby zákazníckeho servisu či možnosť platby pri prevzatí (oba 39%). Ako odpoveď na túto otázku mohli respondenti zvoliť až tri rôzne možnosti podľa ich vlastných preferencií.
Českí respondenti taktiež preferujú cenu (97%), kvalitu doručenia zásielky (73%), rýchlosť dodania tovaru (69%), šírku ponuky (53%) a služby zákazníckeho servisu (40%).
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk