Tomáš Kusenda / 20. 05. 2009, 07:31
Zakladatelia, respektíve prevádzkovatelia, populárnej mikroblogovacej služby Twitter majú konečne plán, ako pomocou tejto služby zarábať a nie len investovať do nej nemalé množstvo peňazí. Ako by sa mohlo zdať, nebudú ponúkať reklamné plochy, ale niečo iné.
Jeden zo zastupiteľov služby twitter.com, Biz Stone sa k reklame vyjadril nasledovne: „Existuje niekoľko dôvodov, prečo nechceme využívať reklamu na zarábanie. Jeden z nich je taký, že nás vôbec internetová reklama nezaujíma.“ Ďalej sa vyjadril, že mnoho internetových užívateľov nemá reklamu príliš v obľube a že môže byť otravná, čím by dali šancu konkurencii. Taktiež by vďaka reklame mohla služba Twitter prísť o pohodlnosť a prehľadnosť.
Vývojové oddelenie Twitteru teraz usilovne pracuje na uverejnení niektorých špeciálnych noviniek, ktoré však budú dostupné iba za poplatok. Tieto služby budú využívať najmä profesionálni mikrobloggeri a firmy, ktoré Twitter využívajú na svoj biznis.
Twitter v súčastnosti patrí spolu s Facebookom a Myspace k trojici najvplyvnejších a najviac rastúcich sociálnych sietí na svete. Obsahuje obrovské množstvo údajov a názorov svojich užívateľov. Niet teda divu, že o takúto databázu informácií mal záujem Facebook, či gigant Google. Tvorcovia tejto služby však odkazujú, že Twitter nie je na predaj.
Dôvod, prečo sa majitelia Twitteru do teraz neobťažovali s jeho zarábaním je ten, že službu živili z peňazí, ktoré zarobili predajom služby Blogger.com spoločnosti Google.
Zdroj: news.cnet.com
Autor: Tomáš „Kusi“ Kusenda
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk