LG Electronics medziročne vzrástli tržby o takmer 15 percent

Tlačový servis  /  28. 04. 2009, 00:00

Spoločnosť LG Electronics, patriaca medzi najväčších svetových výrobcov spotrebnej elektroniky, ohlásila neauditovaný ekonomický výsledok za trojmesačné obdobie končiace 31. marcom 2009. Čiastky v kórejských wonoch (KRW) sa za každý zodpovedajúci štvrťrok prevádzajú na americké doláre (USD) priemerným kurzom v štvrťročnom období: KRW 1 409 za 1 USD (1Q 2009), KRW 1 362 za 1 USD (4Q 2008, porovnanie medzi štvrťrokmi), KRW 955 za 1 USD (1Q 2008, medziročné porovnanie).

Tržby a zisk

V prvom štvrťroku 2009 vzrástli tržby globálne, vrátane zahraničných dcérskych spoločností LG, v medziročnom porovnaní o 14,6 % na 12,85 biliónov KRW (9,12 mld. USD). Bol zaznamenaný prevádzkový zisk 456 mld. KRW (324 mil. USD), ktorý vyústil do marže 3,5 %, čo je o 2,8 % viac ako v predchádzajúcom roku. Ako materská spoločnosť zaznamenala spoločnosť tržby 7,07 biliónov KRW (5,02 mld. USD) a prevádzkový zisk vo výške 437 mld. KRW (310 mil. USD). Konsolidované tržby zahrnujúce pridružené spoločnosti vzrástli o 10,7 % na 15,89 biliónov KRW (11,28 mld. USD), pri prevádzkovom zisku 117 mld. KRW (83 mil. USD) a marži 0,7 %, čo je o 1,5 % viac ako pred rokom.

 

Tržby divízie Domáca zábava vzrástli o 18,6 % na 4,30 biliónov KRW (3,05 mld. USD) a dosiahli zisk 14 mld. KRW (10 mil. USD) vďaka výrazným predajom televízorov s plochou obrazovkou, hlavne LCD televízorov, a to aj mimo sezóny. V medziročnom porovnaní vzrástli expedície o 40 % na 3.538.000 jednotiek. V druhom štvrťroku očakáva spoločnosť vyšší dopyt, keďže na rozvíjajúcich sa trhoch vzrastá dopyt po malých televízoroch s plochou obrazovkou a na vyspelých trhoch sa domácnosti chystajú zaobstarávať druhý prístroj.

 

Divízia Mobilnej komunikácie oznámila tržby vo výške 4,25 biliónov KRW (3,02 mld. USD), čo je o 16,8 % viac ako v predchádzajúcom roku, a prevádzkový zisk 255 mld. KRW (181 mil. USD) s maržou 6,0 %. Predaj mobilných telefónov priniesol 3,92 biliónov KRW (2,78 mld. USD), o 22,6 % viac v medziročnom porovnaní, medzitým prevádzkový zisk dosiahol 263 mld. KRW (187 mil. USD) s maržou 6,7 %. Udržali sa vysoké predaje modelov strednej úrovne, ako je napríklad Cookie, telefón s plne dotykovým displejom, a LG-KS360, telefón s klávesnicou QWERTY. Expedícia telefónnych prístrojov zaznamenala v medziročnom porovnaní pokles o 7 %, v porovnaní štvrťrokov o 12 % na hodnotu 22,6 mil. prístrojov v dôsledku sezónnych vplyvov a celosvetového prepadu trhu. V očakávaní pokračujúceho celosvetového hospodárskeho poklesu predpokladá spoločnosť LG zníženie celosvetových hodnôt o viac ako 10 % v medziročnom porovnaní na približne 260 miliónov v druhom štvrťroku. Spoločnosť LG plánuje v porovnaní kvartálov dosiahnuť rast o viac ako 10 % pomocou zamerania sa na produkty vysokej úrovne s veľa vlastnosťami, ako je Arena s novým užívateľským rozhraním 3D S-Class, Viewty Smart, telefón s 8-megapixlovým fotoaparátom a GD900 s priehľadnou klávesnicou.

 

Divízia Domáce spotrebiče zaznamenala v medziročnom porovnaní rast o 16 % na čiastku 2,21 biliónov KRW (1,57 mld. USD). Vplyv meny vyústil do zníženia tržieb na základe USD, na druhej strane do rastu vo vzťahu ku kórejskému wonu. Útlm obchodovania na trhu bývania spomalil tempo súčasného rastu spotreby prístrojov pre domácnosť, konkurencieschopnosť výrobkov spoločnosti však úspešne vyviedla prevádzkovú maržu zo straty v predchádzajúcom roku na 102 mld. KRW (72 mil. USD). Pri pohľade na druhý štvrťrok sa očakáva zníženie trhového dopytu v medziročnom porovnaní v dôsledku pokračujúcej recesie, pokles trhu sa však pravdepodobne spomalí.

 

Divízia Klimatizácii zaznamenala v medziročnom porovnaní zvýšenie tržieb o 8,9 % na 1,27 biliónov KRW (900 mil. USD). Tržby v USD klesli, avšak tržby v KRW vzrástli. Prevádzková marža viedla k zisku 61 mld. KRW (43 mil. USD) v dôsledku rastu predaja najvyšších modelov. Napriek celosvetovej recesii predpokladá spoločnosť v druhom štvrťroku v dôsledku zmeny ročného obdobia zvýšenie tržieb.

 

Divízia Podnikateľských riešení oznámila zníženie tržieb v medziročnom porovnaní o 6,6 % na 1,10 biliónov KRW (0,78 mld. USD), kým prevádzkový zisk dosiahol 27 mld. KRW (19 mil. USD). Dopad zníženia dopytu v dôsledku celosvetovej recesie spôsobil zníženie tržieb u monitorov, komerčných televízorov pre hotely a automobilových výrobkov. Spoločnosť sa sústredí na zvyšovanie tržieb z nových medzipodnikových kanálov so zameraním na výrobky ako sú napríklad sieťové monitory a hotelové televízory Pro:centricTM Solution.

 

Finančné výkazy a neprevádzkové položky z pohľadu materskej spoločnosti

Spoločnosť zaznamenala opätovnú hospodársku stratu 144 mld. KRW (102 mil. USD) a stratu 198 mld. KRW (141 mil. USD) čistého zisku, prevažne v dôsledku kurzovej straty 316 mld. KRW (224 mil. USD) a straty metódou zlúčenia imania (equity method) 211 mld. KRW (150 mil. USD) u zahraničných dcérskych a pridružených spoločností. Spoločnosť LG Display, v ktorej má spoločnosť LG Electronics podiel 37,9 %, zaznamenala metódou zlúčenia imania stratu v hodnote 90 mld. KRW (64 mil. USD).

 

Smerovanie a výhľady podniku v 2. štvrťroku 2009

So začiatkom sezóny klimatizačných jednotiek a predstavením nových výrobkov v hlavných kategóriách očakáva spoločnosť rast tržieb o viac ako 10 % v porovnaní štvrťrokov.

Neprehliadnite: