Dial Telecom mal znova problémy, nedostupných bolo cez 37 tisíc stránok

Martin Tomšík  /  20. 04. 2009, 09:11

V nedeľu 19. apríla mal najväčší slovenský serverhousing, ktorý vlastní Dial Telecom, opäť problémy. V skorých ranných hodinách najskôr nastal plánovaný výpadok, po 12. hodine však konektivita opäť vypadla, táto odstávka ale plánovaná nebola.

Dial Telecom mal v poslednom období hneď niekoľko nečakaných výpadkov. Niektoré boli plánované, avšak štyri z nich boli spôsobené útokmi.

Uplynulú nedeľu (19. apríla) boli zaznamenané hneď dva výpadky. Jeden z nich, ktorý prebiehal niečo medzi 3. a 4. hodinou rannou, bol plánovaný. Na pláne síce nebola odstávka v čase trvania do 60 minút, ale minimálny časový limit série výpadkov, ktorý mal byť iba šesť minút, sa splniť nepodarilo. Dlhší výpadok konektivity zrejme spôsobili komplikácie.

Druhý výpadok však bol už horší. Nebol plánovaný a navyše spôsobil nedostupnosť cez cca. 37 tisíc slovenských stránok. Naviac, toto všetko sa odohralo po 12. hodine, keď je pripojených najviac užívateľov a servery sú viac vyťažené. Podľa neoficiálnych odhadov by príčinou nedostupnosti okolo štvrtiny slovenských webových stránok mohol byť rozsiahli DDoS útok.

Graf Dial Telecomu v Slovenskom peeringovom centre (SIX) , ktorý zachytáva výpadok medzi 3. a 4. hodinou, taktiež aj po 12:00

V časoch medzi 3. a 4. hodinou, ako aj po 12:00 mal najväčší serverhousing takmer nulovú priepustnosť linky. Nedostupnosť veľkého počtu stránok sa odzrkadlila aj na zaťažení ostatných liniek v SIX-e. Tie zaznamenali mierny pokles zaťaženia.

Graf celkového zaťaženia linky Slovenského peeringového centra

 

Zákazníci T-Comu taktiež zaznamenali tento výpadok a vidieť to aj na zaťažení linky. Internetové pripojenie od tejto spoločnosti totiž používa viac ako 360 tisíc zákazníkov.

 

Zdroj: Slovenské peeringové centrum SIX.sk

Neprehliadnite: