Nové možnosti spolupráce v systéme Unified Communications

Tlačový servis  /  14. 04. 2009, 00:00

Cisco rozšírilo možnosti systému Unified Communications o mobilný prístup a nové nástroje, ktoré zlepšujú video komunikáciu a umožňujú spolupracovať s aplikáciami a zariadeniami ako Cisco WebEx® Connect, Cisco TelePresence™, Microsoft Office Communicator a Apple iPhone. Cisco Unified Communications zjednodušuje pracovné postupy, optimalizuje možnosti spolupráce a urýchľuje rozhodovanie. Používateľom umožňuje komunikovať kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení a v akejkoľvek sieti.

Cisco vstúpilo na trh s riešeniami pre kolaboráciu, ktorého objem sa odhaduje na 34 miliárd USD, v septembri minulého roka. Portfólio riešení, ktoré firma ponúka, obsahuje systém jednotnej komunikácie a aplikácie pre Cisco TelePresence a Web 2.0. Tie sú založené na úplne otvorenej architektúre s dôrazom na interoperabilitu, ktorá ľuďom dovoľuje komunikovať a spolupracovať v akomkoľvek pracovnom prostredí.

 

Desktop integrácia

Jadeo Cisco Unified Communications tvorí nová a rozšírená platforma jednotnej komunikácie pre zákaznícke služby. Súčaťou systému je softvérový telefón s kontrolnými funkciami hovorov, možnosťou zasielania krátkych textových správ, zriaďovaním konferenčných hovorov alebo monitorovaním prítomnosti volaného. Aplikácie je možné ovládať tiež pomocou desktopového telefónu. Funkcie nového systému je možné zabudovať aj do iných aplikácií, ktoré tak ďalej rozširujú možnosti komunikácie.

Do platformy Cisco Unified Communications možno jednoducho integrovať systém WebEx Connect a kolaboračnú aplikáciu Cisco Web 2.0, čo zvyšuje flexibilitu internetových služieb a umožňuje priamo u klienta umiestniť nástroje jednotnej komunikácie. Obdobným spôsobom možno integrovať funkcie Cisco Unified Communications aj do riešení pre Microsoft Office Communicator. Je to ukážka otvorenosti novej platformy. Zákazníkom zabezpečuje prístup k jednoduchým a zároveň bezpečným funkciám ovládania hovoru a iným službám a funkciám Cisco Unified Communications. Cisco v súčasnosti ponúka integráciu aj so systémom IBM Lotus Sametime.

 

WebEx Meeting Center

Rozšírenie Cisco WebEx Meeting Center o funkciu Cisco Unified Video Conferencing prináša videokonferencie, ktoré účastníkom sprístupňujú zážitok blížiaci sa reálnej osobnej interakcii. Toto riešenie umožňuje spoluprácu akýchkoľvek video platforiem. Prostredníctvom systému Cisco WebEx Meeting Center možno na video konferenciu použiť akékoľvek zariadenie, ktoré sa dokáže pripojiť k ovládacej jednotke Cisco Unified Video Conferencing. Kvalita komunikácie sa približuje úrovni systému Cisco TelePresence a aplikáciám pre video konferencie alebo desktop kolaboráciu. Do video konferencie sa môže zapojiť až 16 účastníkov. Okrem toho, že systém pracuje s videom vo vysokej kvalite, prináša aj nové možnosti ovládania.

 

Mobile Supervisor pre iPhone

Pomocou nástroja Mobile Supervisor pre Cisco Unified Contact Center Express a dotykových komunikačných prístrojov Apple iPhone či iPod môžu riadiaci pracovníci kontaktných centier prijímať správy a monitorovať komunikáciu v reálnom čase. Mobile Supervisor zabezpečuje operácie kontaktného centra aj vtedy, keď je riadiaci pracovník v pohybe, čo mu umožňuje včas reagovať na nové situácie a problémy. Túto aplikáciu si už je možné stiahnuť z portálu Apple iTunes.

 

Jedným tlačidlom do prostredia WebEx

Používatelia telefónu Cisco Unified IP Phone môžu teraz prejsť do prostredia WebEx Meeting Center alebo Training Center prostredníctvom jediného tlačidla. Umožňuje to aplikácia Cisco Unified Application Environment, čo je inovovaná vývojová platforma pre jednoduchú integráciu funkcií štandardu Web 2.0 a komunikačných aplikácií.

 

Spoločnosť Cisco zároveň rozšírila svojej portfólio v oblasti spolupráce o významné nástroje Cisco TelePresence. Súvisiace správy obsahujú informácie o systéme Cisco TelePresence pre viacfunkčné sály a aplikáciách vyvinutých pre organizovanie video spolupráce kýmkoľvek a kdekoľvek. Bližšie informácie nájdete tu.

Neprehliadnite: