Tržby skupiny, v ktorej pôsobí hej.sk, dosiahli v r. 2008 83,3 mil. EUR

Tlačový servis  /  12. 01. 2009, 00:00

Maloobchodné tržby skupiny internetových obchodov KASA.cz a Obchodní dům.cz, v rámci ktorej pôsobí najväčšie internetové obchodné centrum na Slovensku HEJ.sk, dosiahli v roku 2008, v dobe finančnej krízy, 83,3 miliónov EUR (2,5 mld. SKK). Skupina tak zaznamenala medziročný rast 22 percent, čo predstavuje navýšenie o 15 miliónov EUR (452 mil.SKK) v porovnaní s rokom 2007.

Skupina KASA.cz a Obchodní dům.cz, v ktorej pôsobí HEJ.sk, dosiahla v roku 2008 obrat 83,3 mil. EUR. Zákazníci v tomto roku zrealizovali na internetových stránkach skupiny 419 tisíc objednávok v priemernej hodnote 200 EUR (6 025 SKK). Počet registrovaných zákazníkov presiahol 800 tisíc. Riaditeľ KASA.cz Martin Kasa hodnotí výsledky za rok 2008: „Tržby 83,3 mld. EUR za celú skupinu nás jednoznačne zaraďujú na prvé miesto českého aj slovenského maloobchodného internetového obchodu. Výsledky, aj napriek finančnej kríze, splnily naše očakávania.“

 

Tradične bolo najviac objednávok v období pred Vianocami, teda v časovom rozmedzí od 24.11. do 24.12.2008. Najsilnejším dňom minulého roka v rámci celej skupiny bol 15. december 2008, kedy bolo zaevidovaných 3 839 objednávok. V porovnaní s rokom 2007 sa zvýšil počet zrealizovaných objednávok v predvianočnom období o 27 percent a obrat za rovnaké obdobie vzrástol o 11 percent. Zaujímavý je tiež stále rastúci časový predstih, odkedy zákazníci začínajú nakupovať vianočné darčeky: „V roku 2008 začalo vianočné nakupovanie o cca 10 dní skôr ako v roku 2007. Objem nákupov nie je v sledovanom období taký veľký práve preto, že sa nákupy viac rozložili v čase. Ľudia sa už viac naučili nakupovať na internete a vianočné internetové nákupy si nenechávajú na posledú chviľu, ako tomu bolo v minulých rokoch.“, vysvetľuje Jitka Součková, marketingová manažérka HEJ.sk.

 

Hitom Vianoc 2008 boli meteorologické stanice a robotické vysávače. Nasledovali kávovary Krups Nescafé Dolce Gusto. Štandardne sa aj v tomto roku často predávala malé elektronika – teda mobilné telefóny, MP3 prehrávače a MINI notebooky a netbooky. Reálne čísla predaja vybraných kategórií vianočného tovaru sú nasledujúce: televízory 5 812 ks, meteo-stanice 1 024 ks, domáce pekárne 1 955 ks, darčekové kupóny 2 905 ks.

 

FAKTY:
  • Tržby skupiny internetových obchodov KASA.cz a Obchodní dům.cz: 83,3 mil. EUR (2,509 mld. SKK) za rok 2008 ( v r.2007 tržby 68,3 mil.EUR – 2,057 mld.SKK) – nárast o 22%

  • Objednávky: 419 000 v r. 2008 (280 000 v r.2007) – nárast o 49%
  • Najviac objednávok pred Vianocami: 15.decembra 2008, 3 839 objednávok
  • Priemerná cena objednávky v bežnom roku: 200 EUR - 6 025 SKK (243 EUR – 7 320 SKK v r.2007)

 

Neprehliadnite: