Yahoo obmedzuje uschovávanie užívateľských dát

Tomáš Kusenda  /  22. 12. 2008, 09:02

Všetky spoločnosti podnikajúce na internete považujú dáta o užívateľoch za to najpodstatnejšie a najdôležitejšie, čo môžu mať. Každá zo spoločností sa snaží uschovávať si tieto dáta čo najdlhšie.

Vďaka nim je totiž možné ľahko zistiť, ktorého užívateľa čo zaujíma, aké internetové stránky navštevuje, akú hudbu počúva, či aj to, v akej oblasti pracuje a aké má rád jedlo. Užívateľské dáta sú preto veľmi strážené a spoločnosti sa snažia uschovávať ich čo najdlhšie.

TIP: Spoločnosť Google už nechce spolupracovať s Yahoo

To však neplatí o spoločnosti Yahoo!, ktorá sa naopak uberá opačným smerom a všetky údaje o užívateľoch maže každých 90 dní. Pôvodne to však bolo až 13 mesiacov. Tento krok ostáva naozaj otázny, keďže ďalšie spoločnosti si tieto dáta uschovávajú niekoľkonásobne dlhšie. Google údajne užívateľské dáta nemazal vôbec, teraz však tvrdí, že tak robí každých deväť mesiacov, spoločnosť Microsoft uvažuje o znížení zo zatiaľ nezisteného obdobia na šesť mesiacov.

TIP: Má Google zálusk na Yahoo?

Podľa odhadov spoločnosť Yahoo! tento krok vykonala z dvoch dôvodov. Yahoo! sa chce vraj odlíšiť od konkurencie a znížením doby uschovávania dát na naozajstné minimum chce pritiahnuť nových užívateľov. Druhý variant tvrdí, že Yahoo! je na tom finančne naozaj zle a postupne musí predávať aj svoje servery, len aby prežila, čim musí znížiť nápor na tie ostatné.

TIP: Yahoo! prepúšťa 10% zamestnancov, má o 63% nižší zisk

Užívateľské dáta sú naozaj citlivou témou a spoločnosti Google, Yahoo a Microsoft sú častým cieľom inštitúcií, ktoré sa snažia chrániť súkromie užívateľov.


Zdroj: nytimes.com, dailytech.com
Autor: Tomáš "Kusi" Kusenda

Neprehliadnite: