Panasonic na veľtrhu CEATEC Japan 2008

Tlačový servis  /  26. 11. 2008, 00:00

Predajný veľtrh spotrebnej elektroniky CEATEC Japan 2008 hostil 289 vystavovateľov z 27 krajín a navštívilo ho viac ako 196 000 návštevníkov. Tento ročník bol zároveň významným míľnikom v 90-ročnej histórii Panasonicu – 1. októbra zanikol pôvodný názov Matsushita Electric Industrial a spoločnosť celosvetovo vystupuje pod značkou Panasonic Corporation.

Stredobodom záujmu návštevníkov bolo predovšetkým prvé domáce kino na svete s trojrozmerným zobrazením v plnom vysokom rozlíšení. Rovnako aj ďalšie výrobky – napríklad najväčšia plazma na svete s uhlopriečkou 150 palcov (381 cm) alebo supertenké plazmové obrazovky – sa tešili veľkej pozornosti. Mimoriadny ohlas vyvolala aj obývačka budúcnosti, kde bola nainštalovaná tzv. živá stena, ktorá na ploche celej obývacej steny ponúkla inteligentný interaktívny televízor.

Základnými stavebnými kameňmi domáceho kina s 3D zobrazením boli dva komponenty: plazmový televízor s uhlopriečkou 103 palcov (261 cm) a Blu-ray prehrávač, ktorý reprodukoval BD disky s trojrozmerným obrazom. Vstupenky do experimentálneho kina s kapacitou 20 divákov šli doslova na dračku. Projekcia 10-minútovej ukážky z animovaného filmu Robinsonovci bola jednou z najnavštevovanejších atrakcií veľtrhu a šťastlivci, ktorým sa podarilo ju vidieť, si veľmi pochvaľovali realistický dojem zo stereoskopického zobrazenia.

Expozícia s názvom Obývačka budúcnosti predviedla, aké technológie sa v najbližších piatich rokoch stanú bežnou súčasťou domácnosti. Najrozmanitejšie prístroje počínajúc digitálnym ozvučením, cez centralizované osvetlenie, informačné zrkadlá, klimatizáciu, mikrovlnnú rúru a chladničku, až po domácu elektráreň na báze palivových článkov budú prepojené do jedného systému, aby čo najlepšie slúžili záujmom a rôznym aktivitám jednotlivých členov domácnosti.

Neprehliadnite: