Prieskum spoločnosti Cisco poukázal na päťnásobné zvýšenie využívania on-line videa počas uplynulého volebného obdobia v Spojených Štátoch

Tlačový servis  /  14. 11. 2008, 00:00

Spoločnosť Cisco oznámila výsledky štúdie Visual Networking Index (index vizuálnej sieťovej komunikácie), o vplyve on-line videa a iných mediálnych aplikácií na politickú angažovanosť Američanov. Štúdia, ktorú vypracovala Compete so spoločnosťou Cisco, dokazuje významnosť role vizuálnej sieťovej komunikácie ako zdroja správ a informácií o prezidentskej kampani v Spojených Štátoch. Vďaka Cisco® Visual Networking Index (VNI) Pulse bolo po prvýkrát možné kvantitatívnym zberom dát zmerať spotrebiteľské správanie sa ľudí pripojených na web.

Nástroj analyzujúci predpovede nezávislých analytikov, Cisco VNI Forecast, ktorý bol uvedený začiatkom roka, umožnil tiež vytvoriť prognózu globálneho rastu prevádzy cez IP

V septembri 2008 sa prieskumu zúčastnilo vyše 1800 registrovaných voličov v Spojených Štátoch (účastníci sa identifikovali ako demokrat, republikán, nezávislý alebo nerozhodnutý).

Niektoré z kľúčových zistení Cisco VNI prieskumu:

  • Návštevnosť populárnych on-line video web stránok sa od roku 2004 do 2008 päťnásobne zvýšila.

  • Internet (prostredníctvom počítača) identifikovalo 62 percent respondentov ako bežne používaný zdroj pre informácie v  2008, prekonala ho len televízia (82 percent).

  • Približne 30 percent registrovaných voličov sa prihlásilo k tomu, že využili on-line video na sledovanie prezidentských volieb v roku 2008; 75 percent týchto užívateľov on-line videa potvrdilo, že im pozeranie videa on-line umožňuje bližšie sledovať správy a udalosti prezidentských volieb.

  • Demokrati majú pri hľadaní video obsahu skôr tendenciu využívať tradičné stránky so správami a stránky komunitných sietí; Republikáni využívajú pri hľadaní on-line video obsahu vyhľadávače viac než demokrati.

  • Užívatelia on-line videa sa zdajú byť angažovanejší v prezidentských voľbách 2008 než ich protistrany užívateľov videa mimo internetu; 62 percent on-line video užívateľov, naproti 37 percentám užívateľov videa mimo internetu, sleduje prezidentské voľby podrobne; 68 percent on-line video užívateľov, naproti len 47 percentám užívateľov videa mimo internetu, sledovalo demokratický aj republikánsky predvolebný vývoj.

"Vizuálna sieťová komunikácia zohráva jasnú úlohu v tom, ako Americkí voliči získavajú politické informácie a vyjadrujú svoje názory,“ vyhlásil Ken Wirt, viceprezident Cisco pre marketing. „Voľby 2008 si právom získali pozornosť Spojených Štátov a internet je efektívnym nástrojom, ktorý pomáha ľuďom hľadať informácie, robiť informované rozhodnutia a zdieľať svoje názory s inými.“

Ďalšie výsledky politického VNI prieskumu, vrátane demografických výsledkov (pohlavie, vek a príjem) a politickej príslušnosti, nájdete na http://www.cisco.com/go/vni. Ako súčasť prebiehajúcej Cisco VNI iniciatívy, bude Cisco podporovať ďalšie prieskumy, ktoré budú prebiehať budúci rok. Ich cieľom je lepšie pochopiť globálne správanie sa a postoje používateľov internetu k video obsahu.

Neprehliadnite: