Google a Yahoo oznámili spoluprácu

Tomáš Kusenda  /  16. 06. 2008, 00:00

Dve najväčšie internetové firmy, Google a Yahoo z Ameriky oznámili začiatok spolupráce. Tá bude najmä na poli internetovej reklamy.



Dvaja najväčší rivali, Google a Yahoo, sa dohodli na tom, že Yahoo vo svojich výsledkoch vyhľadávania bude zobrazovať reklamu google. Spolupráca platí pre Spojené štáty americké a susednú Kanadu. Spolupráca bude prebiehať nasledovne. Google dodá svojmu konkurentovi reklamy AdWords, ktoré sa budú zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, podobne ako je to u google teraz. Yahoo si z reklám vyberie tie, ktoré môžu byť zaujímavé a tie, ktoré zaujímavé byť nemusia jednoducho neakceptuje. Následne si Yahoo zvolí to, ako a kde sa budú reklamy zobrazovať. Bohužiaľ, detailné informácie o spomínanom zobrazovaní reklám spomenuté neboli.

Podľa odhadov rôznych finančných analytikov, ako aj samotných firiem na tejto spolupráci ročne zarobí Google a Yahoo až osemsto miliónov amerických dolárov. Toto číslo je zaujímavé najmä pre Yahoo, ktoré malo donedávna finančné problémy a takmer ohlásilo krach. Vďaka tomu sa zvýši cena akcii a spoločnosť pôjde opäť do zelených čísel. Microsoft môže len ľutovať.

Zmluva má platnosť štyri roky s dodatkom, že ak budú firmy súhlasiť, môže byť predĺžená až na desať rokov. Zmluva bola podpísaná pred niekoľkými dňami a hlavným impulzom bolo ukončenie rokovaní s Microsoftom. Pod vplyvom investorov Yahoo podal cenovú ponuku ešte pred niekoľkými týždňami, Microsoft ju však razantne odmietol.

Ihneď po oznámení spolupráce sa objavilo množstvo diskusií ako medzi užívateľmi, tak aj medzi firmami. Tí sa totiž boja, že vďaka tejto dohode môže Google zneužiť svoje monopolné postavenie. Pravdepodobne bude podaný podnet na protimonopolný úrad.

Google má dominantné postavenie na poli internetovej reklamy na celom svete. Stalo sa tak najmä po odkúpení firmy DoubleClick za čiastku 3,1 miliardy amerických dolárov.

Podľa Európskej komisie ani protimonopolného úradu v USA Google svoju pozíciu nezneužíva.

Informovala agentúre Routers.

Autor: Tomáš „Kusi" Kusenda

Neprehliadnite: