IBM zvyšuje úroveň samoobslužných služieb uvedením nového

Tlačový servis  /  26. 05. 2008, 00:00

Spoločnosť IBM (NYSE:IBM) predstavila jedinečnú samoobslužnú pokladničnú technológiu, ktorá umožňuje spotrebiteľom nákup tovaru a jeho zaplatenie prakticky kdekoľvek v obchode. Toto nové samoobslužné pokladničné riešenie zvyšuje úroveň v oblasti samoobslužných služieb pre spotrebiteľov. V rámci maloobchodnej predajne poskytuje toto riešenie zabudovanú flexibilitu, vylepšuje služby pre zákazníka a prostredníctvom nového nástroja podporuje lojalitu zákazníkov k obchodnej značke.

Spoločnosť IBM tiež uviedla novú verziu softvéru, ktorý pomáha zrýchliť samoobslužný platobný proces, najmodernejší kiosk základnej úrovne a predstavila rozšírenie svojho programu zameraného na globálne partnerstvo v oblasti samoobslužných služieb s cieľom expandovať na nové trhy a do nových odvetví.

 

Systém IBM AnyPlace Checkout je navrhnutý pre malých podnikateľov a jednotlivé oddelenia veľkých obchodných domov a predstavuje významný krok v oblasti inovácií samoobslužných pokladničných systémov. Kombinuje vlastnosti ultra-kompaktného kiosku IBM AnyPlace Kiosk, ktorý má vedúce postavenie na trhu, s robustnými možnosťami softvéru IBM v oblasti samoobslužných pokladničných služieb, čím klientom ponúka to najlepšie z oboch „svetov“.

 

Podľa nedávneho zákazníckeho prieskumu* 10 percent nakupujúcich, ktorí odchádzali z obchodného domu bez akéhokoľvek nákupu, uviedlo, že dôvodom, prečo nič nekúpili, bola potreba dlhého čakania na zaplatenie pri pokladni. Ešte dôležitejším je zistenie, že pokiaľ zákazníci museli čakať pri pokladni viac ako štyri minúty, ich pocit spokojnosti poklesol pod úroveň 80-tich percent.

 

Obchodníci z oblasti malého a stredného podnikania majú teraz možnosť ponúknuť rýchly a pohodlný platobný systém pri malých objemoch tovaru, vrátane jeho použitia v špecializovanom prostredí, v lekárňach ako aj pri predaji v  malých obchodoch so zmiešaným tovarom. Typická prevádzka veľkých maloobchodných predajní môže byť odteraz doplnená samoobslužnými pokladničnými systémami v rámci jednotlivých oddelení v predajni, ako sú občerstvenie, lahôdky, kvety alebo polotovary rovnako ako nimi môžu byť vybavené aj uzavreté oddelenia veľkých obchodných domov alebo prevádzok v oblasti pohostinských služieb.

 

Súčasné trhové prostredie je vysoko konkurenčné. Obchodníci sú vystavení veľkému tlaku aby transformovali a inovovali svoje aktivity predovšetkým s cieľom meniť prostredie, v ktorom spotrebitelia nakupujú,“ povedal Steve Ladwig, generálny manažér, Retail Store Solutions, IBM System & Technology Group. „Systém IBM AnyPlace Checkout nám umožňuje pomáhať našim klientom v oblasti poskytovania služieb zákazníkom úplne novými spôsobmi, čím dokážu reagovať na spotrebiteľské požiadavky týkajúce sa samoobslužných služieb jednoduchých na ovládanie na oveľa väčšom počte miest, ako kedykoľvek predtým.“

 

Podľa prieskumu trhu o samoobslužných platbách spoločnosti IHL Group z roku 2007 až 98 percent respondentov už využilo službu samoobslužnej platby, takmer 50 percent ju využilo viac ako 5 krát v priebehu posledných rokov a 72 percent jednoducho akceptovalo tieto technológie na trhu. Táto štúdia tiež uvádza, že v roku 2008 minú spotrebitelia 230,7 miliárd dolárov v obchodných domoch prostredníctvom samoobslužných platobných transakcií, čo je nárast o 28 percent v porovnaní s rokom 2007.

 

Samoobslužná platba nielenže začína byť čoraz viac akceptovaná medzi spotrebiteľmi, ale tiež môžeme pozorovať, že sa toto riešenie vypláca aj obchodníkom,“ vraví Greg Buzek, prezident IHL Consulting Group. „Náš prieskum ukázal, že tí retailoví obchodníci, ktorí využívajú samoobslužné platobné technológie presúvajú svojich pracovníkov do oblastí, ktoré sú kľúčové pre tvorbu zisku, vylepšujú služby pre zákazníkov poskytnutím rozšírených možností platby a zvyšujú svoju ziskovosť nárastom počtu ziskových transakcií.“

 

Systém IBM AnyPlace Checkout rozširuje skupinu overených a úspešných riešení IBM typu Self-Checkout tým, že umožňuje obchodníkom rozhodnúť sa kedy a kde ponúknu služby samoobslužných platieb. Toto riešenie, vôbec prvé svojho druhu, je druhou významnou ponukou v rámci intenzívnej spotrebiteľskej kampane IBM zameranej na spotrebiteľské služby a stáva sa súčasťou rastúceho portfólia samoobslužných ponúk IBM a jej obchodných partnerov, ktoré je možné využiť vo viacerých priemyselných odvetviach, vrátane maloobchodu, odvetvia s pohostinskými službami alebo oblasti dopravy a prepravy tovaru.

 

Spoločnosť IBM tiež uviedla novú verziu IBM CHEC (IBM Checkout Environment for Consumer-Service – platobné prostredie pre služby spotrebiteľom), čo je samoobslužný pokladničný softvér poskytujúci robustné prostredie na základe bohatých užívateľských skúseností, jednoduché ovládanie a spoľahlivú integráciu v rámci predajného miesta (Point-of-Sale). Modulárna softvérová platforma tiež umožňuje obchodným partnerom IBM prispôsobiť systém podľa špecifických požiadaviek obchodníka.

 

Systém IBM AnyPlace Checkout má úplne nový dizajn a ponúka maloobchodníkom nové funkčné vlastnosti a rozšírenú flexibilitu, čím umožňuje spotrebiteľom ľahko a rýchlo načítať kód tovaru a zaplatiť požadovanú cenu. Táto jednotka na samoobslužnú platbu ponúka viacero hardvérových a softvérových možností, medzi ktoré patria:

 

  • Malé rozmery: Keďže základom pre dizajn bol IBM AnyPlace Kiosk, je tento systém jedným z najmenších dostupných samoobslužných pokladničných riešení, čím sa stáva atraktívnym aj pre samoobsluhy a ďalšie firmy, ktoré majú obmedzený priestor v rámci predajne.

 

  • Možnosť prispôsobenia vzhľadu: Riešenie umožňuje zostavenie rôznych variácií a zahŕňa aj služby týkajúce sa úpravy dizajnu na základe požiadaviek obchodníka, ktoré dodáva IBM Global Technology Services ako aj ďalší dodávatelia, čo umožňuje zosúladenie s celkovým vzhľadom podľa preferencií obchodníka.

 

  • Bezhotovostná platba: Tento systém ponúka výhradne kreditnú alebo debetnú platbu, čo samotnú transakciu urýchľuje a eliminuje čas na akceptáciu a rozlišovanie bankoviek a mincí, rovnako tiež znižuje riziko, že si nakupujúci zabudne zobrať vrátený výdavok.

 

  • Ovládateľnosť systému: Komponent rámcového riešenia IBM Store Framework, RMA (Remote Management Agent) umožňuje obchodníkom získať ucelené riešenie riadenia obchodného systému, ktoré zahŕňa maloobchodné zariadenia a aplikácie v celom rozsahu tradičného nasadenia informačných technológií. Obchodníci môžu konfigurovať a monitorovať systém na diaľku, distribuovať softvér, sledovať pohyb tovaru a identifikovať a diagnostikovať problémy naprieč celou spoločnosťou.

 

Nový IBM AnyPlace Kiosk základnej úrovne

 

Spoločnosť IBM uviedla AnyPlace Kiosk základnej úrovne, ktorý môže byť použitý pre rôzne kioskové aplikácie alebo samostatne ako kompaktné predajné miesto (point-of-sale). Najnovší 15 palcový model AnyPlace Kiosk umožňuje malým nezávislým podnikateľom použiť za prijateľnú cenu kiosk technológiu predtým dostupnú len veľkým podnikom. Navyše môže byť kiosk použitý aj väčšími spoločnosťami pre účely rozličných kiosk aplikácií, vrátane vyhľadávača produktov, kontrolného bodu pre overenie ceny a podobne. Tento model základnej úrovne prichádza s energeticky úsporným procesorom a možnosťami zabudovaného manažmentu napájania, ktoré umožňujú klientovi redukovať spotrebu energie a pritom rýchlo a spoľahlivo prevádzkovať nevyhnutné aplikácie. Je určený pre maloobchodné predajne z oblasti potravinárskych služieb, čerpacie stanice, špecializované predajne ako aj predajne so zmiešaným tovarom a je možné ho prispôsobiť použitiu v rozličných priemyselných odvetviach, ako napríklad v oblasti prepravných a dopravných služieb, pohostinských služieb a služieb zdravotnej starostlivosti.

 

Rozšírenie programu IBM Business Partner Alliance Program

 

Spoločnosť IBM oznámila, že približne 100 obchodných partnerov IBM, ktorí reprezentujú 11 priemyselných odvetví a 18 oblastí riešení zo 17 krajín, sa zapojilo do programu Self Service Alliance Program. Od jeho uvedenia v septembri minulého roku v spojení s iniciatívou IBM Consumer Services Initiative sa títo obchodní partneri  zaviazali pomáhať pri vývoji, umiestnení na trh a distribúcii riešení IBM v oblasti samoobslužných služieb celosvetovo. Zároveň pritom pomáhajú rozširovať vedúce postavenie IBM  naprieč rôznymi priemyselnými odvetviami. Len v priebehu ôsmich mesiacov narástol program IBM Self-Service Alliance na jeden z najväčších ekosystémov obchodných partnerov, ktorý je zameraný na samoobslužné systémy  určené pre rôzne priemyselné odvetvia, vrátane bankovníctva, štátnej a výrobnej sféry farmaceutického priemyslu. Program bol rozšírený o deväť nových krajín, vrátane Izraela, Malajzie, Rumunska a Guatemaly.

 

Cena a dostupnosť

 

Systém IBM AnyPlace Checkout bude dostupný od 23. mája a jeho cena sa bude pohybovať približne na polovičnej úrovni cien tradičných samoobslužných pokladničných systémov.

 

* Zdroj: Measure, March 2007, National In-Store and M/A/R/C Research

** Zdroj: IHL Group 2007 Self-Checkout Study

 

Viac informácií o IBM riešeniach pre retailové obchody nájdete na www.ibm.com/retail

Neprehliadnite: