Tlačový servis / 06. 05. 2008, 00:00
Prenášanie citlivých údajov dáva pri ich vystopovaní „útočníkom“ zbraň, ktorá môže užívateľovi priniesť výrazné nepríjemnosti a komplikácie. A rovnako ako pri „fyzických“ údajoch to platí aj pri elektronickom prenose. Preto aj obyčajná komunikácia prostredníctvom e-mailu predstavuje výrazné riziko. Šifrovanie odosielanej pošty ale vie situáciu zachrániť už vopred.
Bežný e-mail či online komunikácia prostredníctvom Internetu je dnes bežným nástrojom ako v súkromí, tak aj v biznise. Hoci si to užívatelia stále neuvedomujú v dostatočnej miere, sú zároveň aj výraznou hrozbou pre bezpečnosť posielaných údajov. Ak sa chcete lepšie brániť proti zneužitiu informácií posielaných elektronicky, prevenciu dokáže zabezpečiť nielen zodpovedné užívateľské správanie, ale aj šifrovanie odosielanej pošty.
„Internet je jeden zo zdrojov, kde sa dá pohyb dát veľmi dobre sledovať. Preto posielať elektronickou poštou informácie o sebe alebo údaje súvisiace s vašou osobou – ako prihlasovacie údaje do e-mailovej schránky či internetbankingu – nie je najšťastnejší nápad,“ približuje situáciu Ľuboš Batěk zo spoločnosti Disig, ktorá sa zaoberá elektronickým podpisom a ochranou osobných údajov.
Na minimalizáciu rizika a nepríjemností, ak predsa potrebujete posielať citlivé informácie e-mailom, poslúži jeho zašifrovanie certifikátom prijímateľa, aby si dáta nemohol zobraziť nik okrem neho. Podpísanie odosielateľovým elektronickým podpisom zase zabezpečí, aby bolo jasné od koho údaje pochádzajú. Obe možnosti dnes už bez problémov zabezpečí vlastníctvo certifikátu, ktorý pomôže rýchlo a efektívne ochrániť údaje ako pri bežnom mailovaní, tak aj v obchodnom styku.
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk