Vladimír Bálint / 10. 04. 2008, 00:00
Celý svet prechádza dosť nepríjemným hospodárskym obdobím ekonomického úpadku. Tento fakt je stále viac badateľný a začínajú naň reagovať aj niektoré svetoznáme firmy.
Tie prehodnocujú svoje trhové pôsobenie a stratégie pre čo najoptimálnejší profit. Jednou z takýchto spoločností je i Philips, ktorý takmer úplne opúšťa televízny obchod v Severnej Amerike.
Keďže si spoločnosť nemôže dovoliť úplne opustiť jeden z konkurenčne najvyspelejších trhov, musela nájsť kompromis. Ten bol nájdený vo forme partnerstva so spoločnosťou Funai. Podľa tejto novej dohody, Funai na seba prevezme plnú zodpovednosť za distribúciu, marketing a predaj všetkej Philips televíznej elektroniky v Spojených štátoch a Kanade.
Päťročná dohoda nadobudne platnosť 1. septembera 2008. Philips bude spoločnosti Funai účtovať vysoké licenčné poplatky, za exkluzívne používanie obchodných značiek Philips a Magnavox. Firma Philips taktiež dodala, že má v pláne sa sústrediť na ich najsilnejšie trhy, menovite Európu a viacero ďalších kľúčových krajín, v ktorých sú predajné čísla pravdepodobne vyššie ako v USA.
Ostatné spotrebiteľské produkty budú aj naďalej dostupné a aj vyrábané priamo spoločnosťou Philips po celej Severnej Amerike. Zaujímave bude sledovať ako tento krok významnej spoločnosti ovplyvní vývoj trhu s HD televízormi v USA a Kanade.
Zdroj: news.softpedia.com
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk