Hej.sk zvýšil svoj obrat o 80%

Tlačový servis  /  01. 02. 2008, 12:42

Obchodné internetové centrum HEJ.sk, ktoré na Slovensku prevádzkuje spoločnosť Eurocomm SR, zaznamenalo v minulom roku obrat viac ako 387 miliónov slovenských korún. Zákazníci HEJ.sk uskutočnili v r. 2007 takmer 54 tisíc objednávok v priemernej hodnote 7 183 slovenských korún. Najviac objednávok z celého roka prišlo 10. decembra 2007, kedy ich počet dosiahol hodnotu 659. S novým rokom začali novoročné zľavy a výpredaje.

HEJ.sk, najznámejšie slovenské internetové centrum*, dosiahol v r. 2007 obrat 387 miliónov slovenských korún. V porovnaní s rokom 2006 tak zvýšil svoj obrat takmer o 80%. Celkový počet objednávok bol 53 800 a oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 76%. Priemerná cena objednávky bola v hodnote 7 183 Sk.

Predpokladali sme, že sa naše tržby priblížia k hranici 380 mil. korún.. Výsledný obrat väčší o 7 mil.korún nás príjemne prekvapil.”, konštatuje konateľ HEJ.sk Tomáš Richter.

 

Prehrávače a pekárne

Na úspešnej bilancii minulého roka sa už tradične značnou mierou podieľali predvianočné nákupy. Napríklad 10. decembra 2007 prijal internetový obchod HEJ.sk 659 objednávok, čo je viac ako trojnásobok ročného priemeru. Len v tento deň tržby presiahli hodnotu 5 miliónov slovenských korún. “Naše skúsenosti ukazujú, že už aj Slováci si na internetové obchody zvykli. Obrat v predvianočnom období rastie každoročne o stovky percent.”, hovorí Tomáš Richter.

Tradične je v tomto období najúspešnejšia - čo sa predaja týka - kategória audio-video technika. Najväčší záujem bol o vreckové prehrávače hudby a videa. Nasledovali LCD televízory, DVD rekordéry s pevným diskom a domáce pekárne. V porovnaní s nákupmi v roku 2006 si dynamiku udržali najmä vreckové prehrávače. GPS navigácie, digitálne fotoaparáty či mobilné telefóny sú tiež v internetovom obchodnom centre HEJ.sk už tradične na špici záujmu.

Internetové obchody dobre ukazujú trendy v predaji technologických noviniek. Po sieti totiž nakupujú predovšetkým mladší a informovaní ľudia, ktorí si rozumejú s počítačmi a ďalšími technickými vymoženosťami.”, vysvetľuje Tomáš Richter. Podľa jeho skúseností je preto podľa odbytu v internetových obchodoch možné odhadnúť o čo bude v ďalšej sezóne záujem v kamenných obchodoch.

 

FAKTY:

  • Tržby HEJ.sk: 387 mil. Sk za rok 2007 (v r.2006 216 mil. Sk) – nárast o 79%

  • Objednávky: 53 800 v r. 2007 (30 500 v r.2006) – nárast o 76%

  • Najviac objednávok pred Vianocami: 10.12.2007 – 659 objednávok

  • Priemerná cena objednávky v priebehu roka: 7 183 Sk v r. 2007 (7 790 Sk v r.2006)

Eurocomm SR patrí do skupiny KASA, ktorá pôsobí v Českej republike, na Slovensku, Nemecku, Poľsku a Maďarsku. Prevádzkuje tiež obchod v Rakúsku, ktorý servisne zabezpečuje nemecká pobočka. Ročný obrat skupiny obchodov KASA dosiahol za rok 2007 viac ako 1,5 mld. slovenských korún.

 

Celkový prehľad za r. 2007 o skupine internetových obchodov KASA:

Celkové tržby r. 2007

1,65 mld. Sk

Celkové tržby r. 2006

930 mil. Sk

Medziročný nárast obratu

77%

Celkový počet zrealiz. objednávok r.2007

184 753

Celkový počet zrealiz. objednávok r.2006

110 000

Medziročný nárast objednávok

68%

Počet registrovaných zákazníkov

350 tisíc

 

Neprehliadnite: