Gemius SA bude skúmať internetový trh v Izraeli

Tlačový servis  /  22. 01. 2008, 09:50

Poľská výskumná spoločnosť Gemius, ktorá v súčasnosti rozvíja svoje podnikateľské aktivity na pätnástich zahraničných trhoch, zvíťazila v tendri na meranie návštevnosti webových stránok a používania internetových aplikácií v Izraeli. V spolupráci s izraelskými partnermi Erezom Bahatatom a Market Watch Institute bude Gemius odteraz realizovať svoju výskumnú štúdiu gemiusAudience.

Vo výberovom konaní, ktoré realizovala Asociácia reklamných agentúr (Association of Advertising Agencies) s najväčšími izraelskými vydavateľmi, sa zúčastnili 4 spoločnosti: comScore Inc., TNS, Nielsen/Netratings a Gemius. Do druhého kola sa kvalifikovali posledne dve menované spoločnosti a súčasne eliminovali doterajšieho poskytovateľa dát, TNS. Komisia 25. decembra rozhodla, že víťazom tendra sa stáva spoločnosť Gemius.

 

Dôvodom byť mimoriadne hrdý je fakt, že členovia komisie ocenili jedinečnosť metodológie, ktorú Gemius používa vo svojom výskume. Toto je obzvlášť dôležité pri porovnávaní s tak uznávanými výskumnými agentúrami ako sú comScore, TNS alebo Nielsen”, povedal Filip Pieczyński, manažér oddelenia medzinárodných operácií v spoločnosti Gemius. Hlavným cieľom Gemiusu na trhu v Izraeli je zvýšiť spoľahlivosť údajov o internete, ktoré boli doteraz poskytované na základe telefonických a internetových prieskumov týkajúcich sa názorov o webových stránkach navštívených respondentmi.

 

Výskum gemiusAudience, ktorý bol práve uvedený na izraelský trh, bude založený na dvoch typoch merania: user-centric a site-centric. User-centric metóda umožňuje získať údaje o trendoch pri používaní webových stránok, online služíeb a aplikácií používateľmi internetu. S cieľom zabezpečiť túto úlohu bude vybraná reprezentatívna skupina zložená z približne 25 tisíc panelistov, t.j. internetových používateľov, ktorí sa rozhodnú zúčastniť výskumu. Druhým zdrojom informácií bude site-centric meranie, ktoré poskytuje informácie o návštevnosti generovanej na monitorovaných webových stránkach.

 

Internetový trh v Izraeli, kde svoje podnikateľské aktivity dlhodobo realizujú spoločnosti ako Google, Microsoft alebo Intel, sa rozíja rýchlo a dynamicky. „V decembri 2007 bol odhadovaný počet používateľov internetu (starších ako 13 rokov) 4 milióny, čo predstavuje okolo 55% celkovej populácie v krajine“, povedal Erez Bahat, prezident spoločnosti Bahat LTD. Taktiež zdôraznil fakt, že výdavky v online reklame za posledný rok dosiahli úroveň 80 miliónov dolárov, čo predstavuje 10 %-ný podiel na celkových výdavkoch.

 

Spoločnosť Gemius bola založená v Poľsku v roku 1999. Za posledných 8 rokov rozvíjala svoje aktivity v mnohých európskych krajinách (Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Rakúsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Ukrajina, a Veľká Británia). V súčasnosti, po výhre tendra v Izraeli, expanduje Gemius za hranice Európy. Vďaka tomuto úspechu Gemius splnil jeden z najdôležitejších cieľov svojej zahraničnej politiky v minulom roku.

Neprehliadnite: