ASTON ITM: Slovenský softvér mieri do sveta

Tlačový servis  /  18. 12. 2007, 12:02

Slovenské produkty z oblasti IT sa čoraz výraznejšie presadzujú na zahraničných trhoch. Nárast exportu je u niektorých firiem medziročne často viac ako 100-percentný. Deje sa tak napriek tomu, že hodinové sadzby slovenských softvérových firiem sú aj štvornásobne vyššie ako v Rumunsku, na Ukrajine alebo v Bangladéši či Indii. Prienik na zahraničné trhy umožňujú najmä partnerstvá slovenských softvérových firiem so zahraničnými spoločnosťami.

Slovenské softvérové spoločnosti nie sú odkázané na export svojich produktov, hlavne vďaka dostatku príležitostí na domácom trhu. Napriek tomu, objem prác pre zahraničných partnerov v posledných rokoch dramaticky stúpa. U niektorých z nich je medziročný nárast aj viac ako 100%-ný. Dôvodom je dobré meno a pozitívne skúsenosti so slovenskými programátormi, ktoré sú v tomto prípade dôležitejšie ako nižšie ceny v krajinách na východ od Slovenska a v Ázii.

 

Porovnanie s podobnými spoločnosťami v Rusku, na Ukrajine či v Ázii ukazuje, že ceny slovenských softvérových domov sú troj- či štvornásobné, oproti rozvojovým ázijským krajinám aj viacnásobne vyššie. „Popri tlaku na znižovanie sadzieb, spôsobenom globálnou konkurenciou, registrujeme zo strany zahraničných partnerov čoraz väčší záujem o spoluprácu,“ uviedol Taras Bača zo softvérovej spoločnosti Aston ITM.

 

I keď majú slovenské firmy na domácom trhu priamych konečných klientov, v zahraničí vystupujú hlavne v pozícii dodávateľov miestnych hráčov. Najmä v počiatkoch spolupráce totiž nemajú v konkurencii veľkých zahraničných spoločností vysokú šancu presadiť sa priamo na cudzích trhoch. „Ako príklad uvediem naše mobilné riešenia. Tie sa umiestňujú v logistike či v automobilovom priemysle na rakúskom, britskom a najnovšie aj na holandskom trhu,“ doplnil skúsenosti Aston ITM Taras Bača.

Neprehliadnite: