Elektronický zápis do Obchodného registra už teraz ušetrí minimálne 4 000 korún

Tlačový servis  /  28. 08. 2007, 15:24

Vďaka elektronizácii Obchodného registra SR si podnikateľ na Slovensku od augusta ušetrí nielen vybavovačky, ale už aj tisícky korún. V porovnaní s tradičným zápisom spoločnosti, či už akciovky alebo sro-čky, vyjde navrhovateľa elektronická obdoba tohto úkonu približne na polovicu, a tak v oboch prípadoch ušetrí nezanedbateľné sumy.

Elektronický podpis už šetrí financie vo veľkom. Obchodný register nedávno rozšíril svoje možnosti a pridal sa tak k daňovým úradom, kde už môžu záujemcovia vybavovať povinnosti elektronicky s použitím zaručeného elektronického podpisu (ZEP). Elektronický úkon inštitúcií tak môže ušetriť nielen čas, ale dnes už pri jedinej operácii aj nezanedbateľných približne 4-tisíc korún. Niekoľkotisícový či niekoľkodesaťtisícový zápis spoločnosti elektronicky vyjde len na polovicu a aj keď si k nemu musí podnikateľ zabezpečiť ZEP, stále takto usporí trojmiestne sumy.


Cena za získanie ZEP sa dnes na Slovensku pohybuje rádovo okolo 3-och tisícok. „Celkové náklady na zaručený elektronický podpis ovplyvňuje cena kvalifikovaného certifikátu, cyklus jeho obnovy a cena produktu, na ktorom je ZEP uložený. Keďže v súčasnosti na Slovensku kvalifikované certifikáty vydávajú prakticky len tri subjekty, v Disigu sa chceme uberať smerom, ktorý povedie ku konkurencii. To znamená poskytnúť výhodnú cenu a postupne predpokladáme aj predĺženie doby platnosti certifikátov,“ hovorí o blízkej budúcnosti Peter Miškovič, podpredseda predstavenstva spoločnosti Disig.


Náklady na používanie ZEP sú najvyššie pri jeho prvom získaní, potom cena klesne, lebo niektoré jej súčasti sú len jednorazové investície. To platí napríklad o investícii do bezpečného zariadenia na vytváranie a uchovávanie súčastí ZEP. Jej výška závisí od toho, či sú informácie, potrebné na vyhotovovanie a overovanie ZEP, uložené na čipovej karte alebo na USB produkte. Pravidelnou položkou je zas kvalifikovaný certifikát, ktorý zatiaľ treba obnovovať spravidla raz ročne. Napriek počiatočným výdavkom však s postupným prechodom k e-Governmentu bude potenciál elektronického podpisu a úspory vďaka nemu len narastať.

Neprehliadnite: